اخبار روزخبر اصلی

اجرای حکم قصاص 14 سال بعد از قتل/ مهلتی که تکرار نشد و قاتلی که این بار زنده از پای طناب دار بازنگشت

قاتلی که یکبار از پای چوبه دار زنده به سلولش برگشته بود، این‌بار به درخواست مادر مقتول به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش سایت جنایی، این محکوم ۱۴ سال پیش دوست خود را با همدستی چند نفر دیگر به قتل رسانده بود.

این متهم دو هفته پیش نیز به درخواست مادر مقتول پای چوبه دار رفته بود. مادر داغدار در آن روز  طناب دار را از گردن قاتل پسرش به طور موقت باز کرد و به او مهلت داد، اما سحرگاه چهارشنبه وقتی متهم برای دومین بار پای چوبه دار رفت، حکم را اجرا کرد.

روز یازدهم فروردین سال 88 بود که به ماموران پلیس شهرستان شهریار خبر رسید پسر جوانی به خاطر جراحتی که در درگیری به او وارد شده، در بیمارستان جان خود را از دست داده است.

با اعلام این خبر ماموران راهی بیمارستان شدند و دریافتند مقتول عصر روز قبل در پاساژی در مرکز شهر با چند پسر جوان درگیر و به شدت زخمی شد و یک روز پس از انتقال به بیمارستان به دلیل اصابت ضربات فوت کرد.

بررسی ها نشان داد مقتول داخل پاساژ جلو مغازه موبایل فروشی ایستاده بود که پسر جوانی به همراه 4 نفر دیگر با چوب و چماق به او حمله کردند و او را به شدت کتک زدند و  بعد با خودروی پراید از محل فرار کردند.

با بدست آمدن این نتایج متهمان تحت تعقیب قرار گرفتند و چند ماه بعد یکی بعد از دیگری به دام افتادند. متهمان در بازجویی ها به جرم خود اقرار کردند و مدعی شدند به خاطر اختلاف قبلی که عامل اصلی ماجرا به نام شایان با مقتول داشت، او را به شدت کتک زدند اما قصد کشتن وی را نداشتند. در ادامه تحقیقات مشخص شد ضربات کشنده از سوی شایان و دو نفر از  دوستانش که در این ماجرا همدستش بودند، به مقتول وارد شده است.

بخشش دو قاتل

در جریان رسیدگی به این پرونده و محاکمه متهمان، مادر مقتول برای قاتلان درخواست قصاص کرد و شایان و دو نفر از دوستانش که ضربات کشنده را زده بودند، به قصاص محکوم شدند.

پس از آن پرونده برای سیر مراحل قانونی اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی فرستاده‌ شد، اما مادر مقتول  با حضور در دادسرای جنایی دو نفر از متهمان را بخشید و گفت همچنان به اجرای حکم قصاص شایان اصرار دارد.

تلاش برای نجات آخرین متهم پرونده

با این وجود تیم صلح و سازش دادسرای امور جنایی جلسات متعددی را برای جلب رضایت تنها ولی دم مقتول برگزار کردند تا آخرین نفر از سه محکوم به قصاص این پرونده جنایی را هم از طناب دار نجات دهند اما مادر داغدار در همه جلسات بر خواسته خود تاکید داشت، تا اینکه دو هفته قبل پای چوبه دار تصمیم گرفت به قاتل مهلت بدهد.

بخشش در کار نیست، اعدامش کنید

پس از آن اعضای تیم صلح و سازش دادسرای امور جنایی که گمان می‌کرد ممکن است جلسات بعدی برای جلب رضایت ولی دم موثر باشد، دست به کار شدند. اما این بار هم هیچ کدام از جلسات نتیجه ای نداد و در نهایت پس از دو هفته متهم برای دومین بار در یکماه پای چوبه دار حاضر شد. در حالی که طناب دار به گردن قاتل انداخته شده بود، او امیدوار بود این بار هم از پای چوبه دار زنده به سلولش بازگردد، اما این بار سحرگاه چهارشنبه واقعا  آخرین لحظات عمر محکوم به قصاص بود که پشت سر می‌گذاشت. اعضای تیم صلح و سازش از مادر مقتول درخواست کردند قاتل پسرش را ببخشد و گریه و التماس‌های قاتل از ولی دم که خواهش می‌کرد به او زندگی دوباره ببخشد، تکرار شد.

با این وجود این بار مادر مقتول وقتی با این صحنه روبرو شد طناب دار را از گردن متهم برنداشت و اعلام کرد مهلت دیگری در کار نیست و تصمیمش را گرفته‌ است. اجرای حکم تنها خواسته این زن بود. به این ترتیب این محکوم به قصاص از چوبه دار زنده پایین نیامد و اعدام شد.

5/5 - (1 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا