اخبار روزخبر اصلی

ارتباط گرما و خودکشی در زندان‌های آمریکا مشخص شد

بیش از ۲.۱ میلیون زندانی زن و مرد در زندان‌های آمریکا به سر می‌برند اما فقط تعداد کمی از زندان‌ها امکاناتی برای مقابله با گرمای شدید هوا دارند.

با افزایش گرما آمار خودکشی نیز در زندان‌های آمریکا افزایش پیدا می‌کند.
به گزارش سایت جنایی، رسانه‌های عربی خبر دادند در پایش انجام گرفته در مجموعه زندان‌های لویزیانا یکی از بزرگ‌ترین زندان‌های ایالات متحده که همگی آنها دچار کمبود سیستم‌های تهویه در شرایط افزایش دمای هوا قرار دارند، نشان می‌دهد میانگین خودکشی در آن نسبت به دهه ۶۰ قرن گذشته میلادی ۳۶ درصد افزایش یافته است.
به گفته دیوید کلاود، مجری یک طرح تحقیقاتی که آن را به عنوان پایان‌نامه دکترای خود در دانشگاه ایموری آتلانتا ارائه کرده، بسیاری از اماکن داخل زندن‌ها که زندانیان در آن غذا خورده، کار کرده یا می‌خوابند فاقد دستگاه‌های تهویه مطبوع هستند.
وی افزود: این یک مشکل خطرناک است که در تمامی نقاط جنوب آمریکا قابل مشاهده است و باعث شده تا گرمای شدید خطری برای هر فرد در هر شرایطی ایجاد کند اما برای زندانیان این خطر جدی‌تر است.
در بخش دیگری از این تحقیق آمده است، در حال حاضر بیش از ۲.۱ میلیون زندانی زن و مرد در زندان‌های آمریکا به سر می‌برند اما فقط تعداد کمی از زندان‌ها امکاناتی برای مقابله با گرمای شدید هوا دارند.
محققان اقدام به پایش جداگانه‌ای در هر یک از زندان‌ها در رابطه با میزان خودکشی‌ها در مقاطع زمانی خاص کردند. آنها دهه شصت را با توجه به معتدل بودن هوا به عنوان پایه قرار داده و بعد از آن مشخص شد در دهه هشتاد که درجه حرارت به سطح هشدار رسید، میزان احتمال وقوع خودکشی در میان زندانیان ۲۹ درصد افزایش یافته، در حالی که در شرایط گرمای بسیار شدید این میانگین به ۳۶ درصد افزایش پیدا کرد.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا