اخبار روزخبر اصلی

اظهارات جدید مظنون به قتل عتیقه‌فروش بازنشسته

فردی که به عنوان متهم به قتل عتیقه‌فروش بازنشسته دستگیر شده است، در جدیدترین اعترافاتش گفت مقتول را با ضربه چکش مجروح کرد اما او را چاقو نزد.

به گزارش سایت جنایی، تیم جنایی به محض حضور در خانه‌ مرد ۶۰ ساله با جسد مقتولی روبرو شدند که دست و پاهایش با طناب بسته شده و آثار ۹ ضربه چاقو بر بدنش مشهود بود. بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد همسایه‌ها در ساختمان صدای درگیری شنیده‌اند و آثار سرقت در صحنه جرم نیز وجود دارد.

جسد این مقتول زمانی کشف شد که خواهرزاده نگرانش در شب سیزدهمین روز از فروردین ماه امسال با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و به اپراتور گفت: دایی‌ام تنها زندگی می‌کند. تلفن همراهش خاموش است؛ به همین خاطر الان جلوی در خانه او آمده‌ام، اما در را باز نمی‌کند و موفق به دیدنش نشدم. از طرفی بوی شدید گاز هم به مشام می‌رسد، لطفاً کمک کنید.

با اعلام این موضوع به ماموران و امدادگران آتش‌نشانی شهرداری تهران دو تیم پا به طبقه پنجم آپارتمان مورد نظر گذاشتند. در نهایت با اخذ دستور قضایی در واحد مورد نظر را باز کردند و لحظاتی بعد هم جسد خون‌آلود مرد میانسال کشف شد.

طولی نکشید که ماجرای این قتل به بازپرس کشیک قتل پایتخت اطلاع داده و در بی‌سیم‌های کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی نیز مخابره شد. دقایقی بعد از آن بازپرس سالار صنعتگر از شعبه هشتم دادسرای امور جنایی همراه تیم بررسی صحنه جرم در صحنه جنایت حاضر شد.

تحقیقات حکایت از آن داشت، چندی قبل اعضای خانواده مقتول به خارج از کشور مهاجرت کردند و او که بازنشسته بود تنها زندگی می‌کرد. همچنین بررسی‌ها نشان داد عامل یا عاملان جنایت پس از ارتکاب قتل شیر گاز را باز کرده‌اند.

در نخستین گام ماموران تیم تشخیص هویت به دستور بازپرس جنایی به انگشت‌نگاری از جسد و صحنه جرم پرداختند تا سرنخ‌های احتمالی را پیدا کنند. کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی نیز ماموریت یافتند تا با اقدامات اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف خانه مورد نظر بررسی‌های خود را در رابطه با این پرونده ادامه دهند.

در نهایت با دستور قاضی سالار صنعتگر جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده ادامه یافت.

در حال حاضر با گذشت بیش از دو ماه از تحقیقات جنایی یافته‌های پلیسی حکایت از آن دارد که مقتول دستی در فروش عتیقه و سنگ قیمتی داشت. بررسی خانه نیز نشان داد در ورودی سالم است و تخریب نشده یا کسی به زور وارد نشده است. بنابراین احتمال قتل از سوی فرد یا افراد آشنا قوت گرفته است. به همین دلیل افرادی که به خانه مقتول رفت و آمد داشتند بررسی شدند.

در نهایت مظنونی بازداشت و در خانه‌اش وسایلی پیدا شد که متعلق به مقتول بود. این متهم در بازجویی‌ها با انکار قتل گفت: اموال مال خودم است و در کار خرید و فروش آنها هستم. چندی به مقتول زنگ زدم و تلفنش را جواب نداد، بعد به خانه‌اش آمدم و دیدم در خانه‌اش پلمپ شده است. من از هیچ چیز اطلاع ندارم.

پس از آن تحقیقات در مورد این متهم ادامه داشت تا اینکه او پس از دو هفته تحقیقات مستمر گفت: پارسال اموالی را برای فروش به مقتول داده بودم و همزمان به خانه او رفت و آمد داشتم و هر بار سراغ اموال یا پولش را می‌گرفتم، بهانه می‌آورد. همین موضوع باعث اختلاف ما شده بود. روز حادثه سراغش رفتم و پولم را خواستم اما نه پول را داد نه ظرف و ظروف را. به همین دلیل مشاجره کردیم و او چکش به من پرت و من هم چکش را به خودش پرت کردم که به سرش خورد و زمین افتاد اما من چاقویی به او نزدم و نمی‌دانم چه کسی او را کشته است. من فقط اجناس خودم را برداشتم و رفتم.

به این ترتیب تحقیقات در مورد این قتل ادامه دارد.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا