اخبار روزخبر اصلی

اعتراف مرد صاحبخانه به قتل زن مستاجر؛ او مهمانی برپا می کرد

مردی که مستاجرش را به قتل رسانده مدعی است به خاطر عادت پرتاب اشیا در هنگام عصبانیت، باعث مرگ زن جوان شد.

به گزارش سایت جنایی، تحقیقات در مورد این پرونده ظهر چهارمین روز آذرماه با اعلام مرگ مشکوک زنی جوان در یک خانه آغاز شد. مردی در تماس با پلیس این موضوع را گزارش داد.

تیم جنایی پس از حضور در آپارتمان با جسدی روبرو شد که داخل اتاق خواب واحد مسکونی افتاده بود. تیم پزشکان قانونی پس از معاینات گفتند حدود 15 ساعت از مرگ این فرد گذشته و آثار ضرب و جرح روی بدن و سرش قابل مشاهده است. این مستندات برای بازپرس و دیگر اعضای تیم جنایی حکایت از آن داشت که زن جوان در درگیری به قتل رسیده است .

پس از آن بود که کارآگاهان با حساسیت، موضوع را مورد تحقیق قرار دادند و دریافتند؛ مقتول به نام نرگس یک سال قبل از شوهرش جدا شده و این آپارتمان را برای زندگی اجاره کرده بود؛ اما از مدتی قبل به خاطر حضانت تنها فرزندش با شوهر سابق خود دچار اختلاف شدید شده بود.

ماموران به اولین کسی که مظنون شدند شوهر سابق مقتول بود، ولی بررسی‌ها نشان داد این مظنون در قتل نرگس دست نداشته و شب حادثه در محل دیگری بود.

مردی که در تماس با پلیس مرگ نرگس را گزارش داده بود، ادعا کرد صاحبخانه نرگس او را از ماجرا مطلع کرد و از او خواست تا جسد را به بیرون منتقل کنند اما او قبول نکرد و موضوع را به پلیس خبر داد.

با بدست آمدن این اطلاعات ماموران تحقیقات خود را ادامه دادند و فهمیدند صاحبخانه مقتول مردی 50 ساله به نام حمید است که از مدتی قبل با نرگس اختلاف داشت و حتی همسایه‌ها هم چند باری صدای جر و بحث آنها را شنیده‌اند. ماموران در بررسی‌های فنی دریافتند حمید چند روز قبل در گوگل جستجو کرده چطور آثار کبودی و خونمردگی را از بین ببرد و همچنین در گوشیش فیلمی از درگیری او با مقتول پیدا کردند.

همین دلایل ، مدارک و نتایج تحقیقات میدانی کافی بود تا ظن قتل مستاجر بدست صاحبخانه قوت یابد. بنابراین ماموران مرد ۵۰ ساله را به عنوان مظنون به قتل بازداشت کردند .

متهم پس از انتقال به اداره پلیس جرم خود را انکار کرد و در ادعایی عامل قتل را مرد جوانی معرفی کرد و گفت: « من با مستاجرم به خاطر پرداخت اجاره و رفت و آمدهایی که به خانه می شد، اختلاف داشتم و جر و بحث کردم؛ اما خبر ندارم چه کسی با گوشی من درباره از بین بردن آثار کبودی جستجو کرده است. چند روز قبل من با نرگس درگیر شدم و او هم به من فحاشی کرد از او فیلم گرفتم تا در دادگاه مدرک داشته باشم؛ اما من او را به قتل نرساندم و قاتل پسرجوانی است که با او ارتباط داشت و شب حادثه هم دیدم سراسیمه از خانه مقتول بیرون آمد. بعد که فهمیدم مستاجرم به قتل رسیده است، از دوستم خواستم کمک کند جسد را به بیرون منتقل کنیم چون فکر می کردم به خاطر درگیری که با او داشتم برایم دردسر ساز می شود و کسی حرفم را باور نمی‌کند. »

با ادعای صاحبخانه ماموران تحقیقات برای شناسایی مرد جوان را آغاز کردند و متوجه شدند او از مدتی قبل به خانه مقتول رفت و آمد داشت. در بررسی‌های بعدی مشخص شد، مرد جوان که کیوان نام دارد سارق سابقه‌داری است که مدتی قبل از سوی ماموران به اتهام زورگیری بازداشت شده است. بدین ترتیب کیوان از زندان به اداره پلیس منتقل اما در بررسی معلوم شد این مظنون هم قاتل نیست و شب حادثه در محل قتل نبوده است.

بنابراین کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به این نتیجه رسیدند که صاحبخانه قصد منحرف کردن روند تحقیقات را دارد. بنابراین حمید دوباره مورد بازجویی فنی قرار گرفت و در نهایت پس از گذشت نزدیک به یک ماه از حادثه صبح دیروز در دادسرای امور جنایی تهران به قتل مستاجرش اعتراف کرد.

این مرد ۵۰ ساله گفت: در این مدت به خاطر ترس از قصاص تلاش زیادی کردم تا قتل را گردن فرد دیگری بیندازم اما موفق نشدم.

گفت و گو با قاتل

در ادامه مصاحبه با این قاتل را می‌خوانید:

*چرا فکر می‌کردی می توانی کارآگاهانی را که پرونده‌های زیادی را حل کرده‌اند فریب بدهی ؟

من تلاش کردم ماموران را فریب دهم چون از قصاص وحشت داشتم. به‌ هرحال می دانم وقتی به قتل اعتراف کنی اگر نتوانی رضایت اولیای دم را بگیری باید قصاص شوی و چوبه دار در انتظار قاتلان است. از طرفی هم فکر کردم به خاطر رفت آمدی که آن مرد جوان به خانه مقتول داشت می توانم ماموران را فریب دهم. چون می‌دانستم سارق سابقه داری بود و این فرضیه برای ماموران پیش می آمد که به خاطر سرقت دست به قتل زده است .

*چرا مستاجرت را به قتل رساندی ؟

من قصد قتل او را نداشتم. چرا باید یک زن تنها را به قتل برسانم. آن روز هم به خانه اش رفته بودم تا به او بگویم که خانه را تخلیه کند اما با هم درگیر شدیم و ناخواسته او به قتل رسید .

*چرا می خواستی خانه را تخلیه کند؟

زن تنهایی بود، وقتی هم خانه را به او اجاره دادم شرط گذاشتم رفت و آمد و مهمان زیاد نداشته باشد. چون زن و بچه دارم و دوست نداشتم افراد غریبه به آنجا رفت و آمد کنند. مدتی خوب بود اما از چند ماه قبل متوجه شدم افراد زیادی به خانه‌ رفت و آمد می‌کنند . حتی جشن‌های شبانه می‌گرفت و باعث آزار و اذیت همسایه و ما شده بود. چند باری به او تذکر دادم و حتی چند روز قبل از حادثه هم در درگیری با من زخمی هم شده بود .

*از شما شکایت نکرد؟

آن شب متوجه شدم افرادی به خانه اش رفت و آمد داشته‌اند که وارد خانه‌اش شدم و دوباره به او تذکر دادم اما او گفت اختیار خانه‌اش را دارد و دوست دارد دوستانش را دعوت کند و جشن بگیرد. عصبانی شدم و جسمی را به سویش پرتاب کردم که به او برخورد کرد و زخمی شد . خیلی ترسیدم و بلافاصله او را به بیمارستان رساندم . قرار بود از من شکایت کند اما با هم کنار آمدیم و قرار شد من او را از خانه‌ام بیرون نکنم و دوباره قرار داد را بدون اینکه اجاره را اضافه کنم تمدید کنم او هم از من شکایت نکند .

*درباره شب حادثه توضیح بده.

آن شب هم مهمانی گرفته بود و تعدادی از دوستانش تا نیمه شب در خانه‌اش بودند. وقتی رفتند عصبانی شدم و به خانه‌اش رفتم و با او درگیر شدم. من قصد قتل نداشتم وقتی با هم درگیر شدیم طبق عادتی که داشتم اولین چیزی که به دستم آمد به طرفش پرت کردم. متاسفانه گلدان به سرش خورد و روی زمین افتاد.

*چرا او را به بیمارستان نرساندی ؟

او نفس نمی کشید و فوت کرده بود. البته ساعتی بعد دوباره به خانه‌اش رفتم و متوجه شدم کار از کار گذشته و او فوت کرده است .

*چی شد که از دوستت خواستی جسد را به بیرون منتقل کنید ؟

وقتی فهمیدم به قتل رسیده خیلی ترسیدم و با دوستم تماس گرفتم تا جسد را به بیرون منتقل کنم . چون می خواستم ردی از خودم به جای نگذارم و به دوستم گفتم که او را دوست پسرش به قتل رسانده اما چون من با او درگیری داشته‌ام برای من دردسر ساز می شود . او ترسید و به من کمک نکرد و به پلیس خبر داد .

*عذاب وجدان نداشتی ؟

از همان شب اول عذاب وجدان داشتم و هر شب کابوس می دیدم اما به خاطر ترس از

قصاص داستان‌سرایی می کردم .

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا