اخبار روز

افشای راز پلید ناپدید شدن پسر 20 ساله

تحقیقات درباره گروگان گرفته شدن جوانی 20 ساله فاش کرد او به عضویت یک شرکت هرمی درآمده و خودش را پنهان کرده است.

به گزارش سایت جنایی، سردار کارآگاه علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: در پی وصول خبری مبنی بر مفقود شدن جوانی 20 ساله در تهران، رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی تحقیقات از اقوام درجه یک این جوان دریافتند او چندی پیش از گم شدن، از خانواده خود درخواست مبلغی بالغ بر 100 میلیون تومان داشت ، اما خانواده وی به دلیل کمبود بودجه نتوانستند نیاز او را برطرف کنند و این جوان از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت. تا اینکه یک روز پس از آن فردی ناشناس با آنان تماس گرفت و گفت پسرشان در دست آنان گروگان است و در ازای دریافت 70 میلیون تومان وی را آزاد می‌کنند. این خانواده به هر زحمتی که بود مبلغ درخواستی را مهیا و برای گروگانگیران واریز کردند، اما باز هم خبری از بازگشت فرزندشان نبود.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: کارآگاهان با توجه به حساسیت موضوع با تشکیل اکیپی تحقیقات میدانی و اطلاعاتی را آغاز کردند و پس از پیگیری‌های گسترده در سطح شهر تهران موفق شدند سرنخ‌هایی از فرد مفقود شده شناسایی و با استفاده از شیوه‌های نوین کشف جرم مخفیگاه متهمان را شناسایی کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه بیان داشت: کارآگاهان پس از ورود مخفیگاه متهمان به صورت غافلگیرانه دریافتند، جوا ربوده شده به همراه 13 نفر دیگر در یک مکان در حال فعالیت برای عضوگیری در شرکت‌های هرمی هستند و با سوءاستفاده از اعتماد شهروندان مبالغی را از آنان دریافت کرده و قول درآمد میلیادی می‌دادند. کارآگاهان اداره چهارم بلافاصله همه آنان را دستگیر و به اداره چهارم منتقل کردند.

سردار  ولی پور گودرزی در ادامه عنوان کرد: متهمان در بازجویی اولیه با توجه به شواهد و قرائن موجود صراحتا به اعمال مجرمانه خود معترف شدند و گفتند؛ به همراه دوستان خود تیمی در قالب شرکت هرمی تشکیل داده بودیم و با تماس و ترفندهای جذب به شهروندان پیشنهاد همکاری می‌دادیم و پس از چند جلسه صحبت به آنان وعده درآمد میلیاردی می‌دادیم و با اخذ مبالغی آنان را به دام می‌انداختیم و پولشان را عودت نمی‌دادیم.

وی در پایان =خاطرنشان کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی جهت تکمیل پرونده و رسیدگی به شکات در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

3/5 - (1 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا