اخبار روز

انهدام شبکه زورگیری با ۵۰ سرقت در تبریز

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از انهدام باند 5 نفره سارقان زورگیر با 40 فقره سرقت در تبریز خبر داد.

به گزارش سایت جنایی، سردار علی محمدی گفت: نوجوانی 15ساله که برای تمرین فوتبال به شهر تبریز آمده بود، به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو سواری شد و راننده در طول مسیر با خارج شدن از مقصد در حومه شهر با تظاهر به داشتن سلاح سرد اقدام به ضرب و شتم و سرقت تلفن همراه و وجه نقد پسر نوجوان کرد و پس از ایجاد رعب و وحشت، این پسر را در حومه شهر رها کردند و از محل متواری شدند. با وصول پرونده به اداره مبارزه با سرقت با عنایت به اهمیت موضوع مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت آگاهی قرار گرفت.

او افزود : در گام اول کارآگاهان با تلاش‌های بی‌وقفه و بررسی صحنه‌های وقوع جرم اقدام به شناسایی پلاک انتظامی خودروی مورد استفاده متهم کردند و پس از استعلام از سامانه‌های موجود مشخص شد خودرو دارای سابقه سرقت از تبریز است.

وی ادامه داد: با بررسی‌های تکمیلی مشخص شد سارقان به 2 نفر با صورت پوشیده اقدام به سرقت خودرو کردند. بعد از گذشت 2 روز خودروی مسروقه را به صورت بلاصاحب کشف شد. در ادامه با گسترش چتر اطلاعاتی و اقدامات فنی هویت متهمان که از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار هستند، فاش شد و این افراد طی یک عملیات غافلگیرانه در محل اختفای خود دستگیر شدند.

سردار محمدی در ادامه گفت: متهمان در بازجویی‌های فنی لب به اعتراف گشودند و 3 همدست خود را معرفی کردند که مشخص شد دیگر متهمان به یکی از استان‌های همجوار متواری شده‌اند. در ادامه با رصدهای صورت گرفته توسط کارآگاهان، این متهمان نیز دستگیر شدند و به ارتکاب 2 فقره سرقت زورگیری تلفن همراه ، 12فقره سرقت خودرو سواری و 26 فقره سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو به ارزش 50 میلیارد ریال از سطح شهر تبریز اعتراف کردند.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا