اخبار روز

باندهای زنان تبهکار مشکلات امنیتی لیبی را تشدید کردند

از مدت‌ها پیش صاحبان مغازه‌های لباس‌فروشی اعلام می‌کردند که زنان ناشناسی اقدام به سرقت از آنها کرده و کار به جایی رسید که یکی از مراکز تجاری بزرگ در جاده فرودگاه نیز مورد دستبرد این باند قرار گرفت.

لیبی که سال‌هاست روی امنیت واقعی را ندیده با معضل امنیتی جدیدی مواجه شده است.
به گزارش سایت جنایی، رسانه‌های عربی خبر دادند این روزها جامعه لیبی با پدیده جدیدی به نام باندهای خلافکار زنانه مواجه شده که روز به روز هم گسترش بیشتری پیدا می‌کند. به گفته نهادهای امنیتی این کشور، تاکنون اعضای چند باند خلافکار که کلا از زنان تشکیل شده یا اعضای اصلی آن زن هستند نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند.
در همین راستا، پلیس بوعطنی در شهر بنغازی لیبی روز ۲۰ ژوئن گذشته اعلام کرد، یک باند از زنان تبهکار را که در سرقت لباس‌فروشی‌ها تخصص پیدا کرده بودند، متلاشی و اعضای آن دستگیر شدند.
به گفته پلیس، از مدت‌ها پیش صاحبان مغازه‌های لباس‌فروشی اعلام می‌کردند که زنان ناشناسی اقدام به سرقت از آنها کرده و کار به جایی رسید که یکی از مراکز تجاری بزرگ در جاده فرودگاه نیز مورد دستبرد این باند قرار گرفت. همین موضوع باعث شد پلیس با تمرکز بیشتری به پیگیری این پرونده بپردازد. در همین راستا، پلیس لیبی بعد از شناسایی سه نفر از اعضای اصلی این باند، آنها را در حالی که به همراه لباس‌های مسروقه داخل یک خودرو بودند، دستگیر و از آنها علاوه بر برخی از مواد مسروقه سلاح جنگی هم کشف و ضبط کرد.
قبل از این نیز اداره امنیت بنغازی در نوامبر گذشته اعلام کرده بود یک باند متشکل از چند زن را دستگیر کرده که به کلاهبرداری از شماری از نمایشگاه‌های فروش خودرو در شهر پرداخته و به آنها چک‌های جعلی داده بودند.
این باند زنانه توسط مجرم سابقه‌داری که خود به دلیل سرقت در زندان به سر می‌برد، هدایت می‌شد. این مجرم تماس‌های لازم را برای خرید خودرو از طریق اینترنت با نمایشگاه‌داران انجام می‌داد و بعد از آنکه قیمت‌های اغواکننده ای برای خرید خودرو ارائه می‌کرد، یک یا چند نفر از این زنان را با چک‌های تقلبی به سراغ آنها می‌فرستاد.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا