گوناگون

بهترین دمنوش برای سم زدایی بدن از مواد مخدر

بهترین دمنوش ها برای سم زدایی بدن از مواد مخدر چیست اینجا را بخوانید

ترک اعتیاد به مواد مخدر مساله ای است که باید زیرنظر پزشک اتفاق بی افتد اما دمنوش هایی برای سم زدایی بدن از مواد مخدر وجود دارد که  می تواند مراحل ترک را برای فرد معتاد آسانتر کند.

به گزارش سایت جنایی ف توجه داشته باشید ترک اعتیاد یک کار بسیار دشوار و سخت است برای اینکه فرد معتاد بتواند مرحله دشوار سم زدایی را پشت سر بگذارد حتما باید دررژیم غذایی خود تغییراتی را ایجاد کند.

برای سم زدایی بهتر بدن علاوه بر رژیم غذایی مناسب دم نوش هایی هم می توانید استفاده کنید. توجه داشته باشید هنگام سم زدایی بدن دچار التهاب شدیدی است و علت اصلی درد و ضعف نیز همین التهاب است.
بنابراین باید دمنوش هایی استفاده شود که التهاب را در بدن کم می کند.

دمنوش خار مریم برای سم زدایی بدن از مواد مخدر

اولین دمنوشی که توصیه می شود مورد استفاده قرار بگیرد دم نوش خار مریم است. دمنوش خار مریم می تواند در سم زدایی کبد بسیار موثر باشد. کبد یکی از ارگان های حیاتی بدن است که به شدت تحت تاثیر مواد مخدر قرار می گیرد. تاثیر منفی که مواد مخدر بر کبد می گذارد غیر قابل انکار است برای اینکه بتوانید کبد را سم زدایی کنید بهترین روش استفاده از دم نوش خار مریم است.
مقداری گیاه خار مریم را داخل یک لیوان بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید در لیوان را ببندید و صبر کنید .20 دقیقه بعد می توانید از دمنوش استفاده کنید.

دمنوش زردچوبه برای سم زدایی بدن از مواد مخدر

یکی دیگر از دمنوش های ضد التهاب زردچوبه است. زردچوبه در گرفتن التهاب و ورم بدن بسیار موثر است. از دمنوش زردچوبه می توانید برای کاهش التهاب استخوان ها و اصطلاحا استخوان درد بسیار استفاده کنید. همچنین زردچوبه دارای خاصیت ضد سرطانی بالایی است و می‌تواند التهاب را درمان کند. از این رو، از این دمنوش برای درمان التهاب تارهای حنجره که ناشی از مصرف مواد مخدر است هم استفاده می‌شود.

دمنوش شیرین بیان

شیرین بیان یکی از موادی است که دم نوش آن می تواند در کاهش دردهای گوارشی بسیار موثر باشد. هرچند شیرین بیان بسیار تلخ است اما استفاده از آن می تواند ایمنی بدن را بالا ببرد و یک آنتی باکتریال قوی است.

دمنوش چای سبز

اغلب افراد با خاصیت آنتی‌اکسیدانی چای سبز آشنا هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها بعد از ورود به خون، سلول‌های فرسوده را نابود می‌کنند. استعمال بسیاری از مواد مخدر باعث سرطانی شدن سلول‌ها می‌شوند. استفاده از دمنوش‌هایی که حاوی آنتی‌اکسیدان هستند، از سرطانی شدن سلول‌ها جلوگیری می‌کند.

دمنوش زنجبیل

دیگر دمنوشی که برای ترک اعتیاد توصیه می شود دمنوش زنجبیل است. زنجبیل یک ضد التهاب بسیار قوی برای ریه است و افراد سیگاری هم بهتر است از آن استفاده کنند. زنجیل حاوی ویتامین سی است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت و از پیری سلول‌ها جلوگیری کند. همچنین این قابلیت را دارد که بدن را از سموم بسیاری کند.

دمنوش برای سم زدایی بدن از مواد مخدر

برای سم زدایی از بدن چه غذایی بخوریم

غذاهایی که آنتی اکسیدان زیادی دارند می توانند در سم زدایی از بدن بسیار مفید باشند. توجه داشته باشید ترک مواد مخدر فقط با یک یا دو عمل اتفاق نمی افتد. هرچند دمنوش ها و خوراکی ها می تواند کمک کننده باشد اما درمان اصلی نیست. در کنار درمان اصلی از خوراکی هایی که رنگی هستند استفاده کنید. این خوراکی ها می تواند شامل سبزی های رنگی و میوه ها باشد .همچنین هرچه از غذاهایی که چربی کمتر و فیبر بالاتری دارند استفاده کنید بهتر می توانید بدن خود را در سم زدایی از مواد آماده کنید.

به دکتر مراجعه کنید

سم زدایی از مواد مخدر بدن امری است که فرد نمی تواند به تنهایی انجام دهد و باید زیر نظر پزشک باشد چراکه ممکن است بدن به دلیل نرسیدن مواد دچار شوک شود و عوارض شدیدی را ایجاد کند. بنابراین بهترین روش این است که حتی اگر از دمنوش ها استفاده می کنید پزشک خود را در جریان آنچه اتفاق می افتد قرار دهید.

4.1/5 - (17 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا