سینما و ادبیاتخبر اصلی

بیوگرافی کامل فرشته حسینی بازیگر نقش هنگامه در سریال جنگل آسفالت

فرشته حسینی در سریال جنگل آسفالت نقش هنگامه را بازی می‌کند.جنگل آسفالت دومین حضور فرشته حسینی درکنار همسرش در شبکه خانگی است.

فرشته حسینی (متولد ۶ اردیبهشت ۱۳۷۶) بازیگر ایرانی افغانستانی‌تبار است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از ۹ سالگی با نمایش‌های تئاتر آغاز کرد. بازی در فیلم رفتن (۱۳۹۵) نخستین حضور او در سینما بود. او در سال ۱۴۰۰ برای ایفای نقش در فیلم دسته دختران دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن از چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر را کسب کرد.

زندگی و کار

فرشته حسینی در ۶ اردیبهشت ۱۳۷۶ در تهران از پدر و مادری افغانستانی زاده شد. او در خانواده‌ای پرجمعیت به دنیا آمد و شش خواهر و یک برادر دارد. حسینی در کودکی زندگی سختی داشت و برای تأمین هزینه‌های مدرسه‌اش مجبور بود تا دیرهنگام در کارگاه خیاطی کار کند.

حسینی از دانش‌آموختگان اصغر محبی، مهتاب نصیرپور و محمد رحمانیان است. او فعالیت هنری‌اش را در سال ۱۳۸۵ زمانی که ۹ سال سن داشت آغاز کرد و به‌دلیل سخت‌گیری خانواده‌اش، فعالیتش را از تئاتر شروع کرد. او در کنار تئاتر، در فیلم‌ها و مستندهایی نیز بازی کرد.

او نخستین‌بار بازی در فیلم مستند من یک بازیگر شادم به کارگردانی سامره رضایی در سال ۱۳۹۴ جلوی دوربین رفت. همچنین سال بعد با بازی در فیلم رفتن به کارگردانی نوید محمودی در جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم مراکش موفق به کسب بهترین بازیگر زن شد.

حسینی برای بازی در مجموعه قورباغه (۱۳۹۹) نامزد جایزه حافظ بهترین بازیگر زن درام شد.هومن سیدی سازندهٔ این مجموعه، تصمیم گرفت از رقابت این مجموعه و بازیگرانش در جشن حافظ انصراف دهد.حسینی برای بازی در دسته دختران (۱۴۰۰) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شد، اما در نهایت دیپلم افتخار را دریافت کرد.

cannes m

هنگامه در سریال جنگل آسفالت

فرشته حسینی در سریال جنگل آسفالت نقش هنگامه را بازی می کند دختر جوانی که برای نجات برادرش از زیر تیغ اعدام تلاش می کند تا دیه 3 میلیاردی را جور کند.در این میان او در یک مثلث عشقی گرفتار می شود مثلثی که نوید محمد زاده و علیرضا جعفری در ضلع آن هستند.

زندگی شخصی فرشته حسینی

در اردیبهشت ۱۴۰۰، نوید محمدزاده، هم‌بازی حسینی در قورباغه با انتشار پستی از تولدش در اینستاگرام رابطهٔ خود را اعلام کردند. این دو در تیر ۱۴۰۰ ازدواج خود را تأیید کردند. حضور نوید محمدزاده و فرشته حسینی در جشنواره کن باحاشیه هایی همراه شد که باعث توقف فعالیت آنها در عرصه سینما بود که با توجه به انتشار برخی سریالها مشخص است که این محدودیت از بین رفته است.

فیلم‌شناسی فرشته حسینی

۱۳۹۵         رفتن

۱۳۹۶         شکستن همزمان بیست استخوان

۱۳۹۷         یلدا

۱۳۹۷         سونامی

۱۳۹۷         هفت و نیم

۱۴۰۰         دسته دختران

۱۴۰۱         چرا گریه نمی‌کنی؟

۱۴۰۰–۱۳۹۹      قورباغه

۱۴۰۳         جنگل آسفالت

3.3/5 - (10 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا