اخبار روز

تصادف اسطوره فرمول یک دنیا با خودروی چند میلیون دلاری

لوئیس همیلتون که همراه میشائیل شوماخر به عنوان پرافتخارترین راننده تاریخ شناخته می‌شود با خودرویی گرانبها که فقط به تعداد انگشتان یک دست از آن فروخته شده است در خیابان‌های شهر تصادف کرد و زنده از ماشین بیرون آمد.

لوئیس همیلتون که همراه میشائیل شوماخر به عنوان پرافتخارترین راننده تاریخ شناخته می‌شود با خودرویی گرانبها که فقط به تعداد انگشتان یک دست از آن فروخته شده است در خیابان‌های شهر تصادف کرد و زنده از ماشین بیرون آمد.

این رانندهٔ بریتانیایی مسابقات فرمول در سال ۲۰۱۴ یک پاگانی زوندا ۷۶۰ را با پسوند ( LHمخفف نام لوئیس همیلتون) خرید و حدود هفت سال آن را نگه داشت چون خودرویی گرانبها است و فقط به تعداد انگشنان یک دست از آن فروخته شده است. به همین دلیل طبق گزارش‌ها، خودرو او  مسافتی کمتر از ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کرده و یکی از پنج خودرو “۷۶۰” موجود در جهان است. ابرخودروی V۱۲ در پایان سال ۲۰۲۱، زمانی که یک خریدار از بریتانیا حاضر به خرید شد، به فروش رفت.

این راننده تیم مرسدس ای‌ام‌جی پتروناس پس از این تصادف در جاده شهری بدون آسیب جدی از خودرو خارج شده است و خودرو زوندا او که اکسلش عقب شکسته، ترک خوردگی شیشه جلو دارد، چراغ‌های جلویش باید عوض شود و پانل‌های بدنه هم آسیب دیده احتمالا پس از تعمیر به جاده باز می‌گردد.

به جرات می‌توان گفت که شخصی که توانایی خرید پاگانی را دارد، ابزار و توانایی مالی برای تعمیر پر هزینه  آن را هم دارد، به خصوص که این زوندا در بدترین شکل ممکن نیست و با دیدن نیمه پر لیوان، باید مالک را تحسین کرد که این ماشین چندصد میلیون دلاری را به جای نگه داشتن در گاراژ،به خیابان ‌آورده و با آن رانندگی می‌کند.

البته بر اساس مدارک اولین بار نیست که این راننده فرمول یک تصادف می‌کند و  پیش از این هم تصادفی جزئی در اواخر سال ۲۰۱۵ در موناکو داشته است و اکنون درگیر تصادف شدیدتری با  ۷۶۰ LH شده است.

شایعات حکایت از آن دارد که او در راننده بسیار مشتاق به سرعت و گاز دادن در تونل بوده و به همین دلیل کنترل خودروی ۷۶۰ اسب‌بخاری و گران‌بهای خود را از دست بدهد.

او با هفت عنوان قهرمانی فرمول یک قهرمانی جهان در کارنامه خود، در مصاحبه با ساندی تایمز در اواسط سال ۲۰۱۸، لوئیس همیلتون در مورد خودرو ۷۶۰ خود به طرز صادقانه‌ای گفت: “رانندگی با این خودرو وحشتناک است” و اضافه کرد که “از نظر هندلینگ، این بدترین خودروی ممکن است.” او این خودرو را با گیربکس دستی سفارش داد زیرا از نوع اتوماتیک آن خوشش نمی‌آمد.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا