اخبار روزخبر اصلیگوناگون

جانشین رییسی کیست

پس از شهادت ابراهیم رییسی ، رییس جمهوری ایران و هیات همراهش اداره امور کشور در دست محمد مخبر معاون اول است.

مطابق اصل 131  قانون اساسی  در صورت فوت رییس جمهوری معاون اول او امور کشور در دست می گیرد و ظرف مدت 50 روز باید انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

محمد مخبر کیست

به نوشته سایت ریاست جمهوری ؛ محمد مخبر که با حکم رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۸۶ ریاست ستاد اجرایی فرمان امام را برعهده داشته، دارای مدرک دکتری حقوق بین‌الملل است.

وی متولد دزفول و دارای سوابق مدیریتی متعدد پس از پیروزی انقلاب است؛ مسئول بهداری سپاه دزفول در زمان جنگ، مدیرعامل مخابرات خوزستان، معاون استانداری خوزستان، معاون بازرگانی بنیاد مستضعفان بوده و از سال ۱۳۸۶ تاکنون نیز ریاست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را برعهده داشته ‌است.

از جمله اقدامات وی در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) می توان به تاسیس بنیاد برکت، بنیاد احسان، موسسه دانش بنیان برکت، گروه توسعه اقتصادی تدبیر، راه اندازی قرارگاه محرومیت زدایی و پیشرفت در مسیر خدمت به محرومان و مستضعفین و تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا (کوو ایران برکت) اشاره کرد.

وی 17 مرداد ماه 1400 از سوی ابراهیم رییسی رئیس جمهور شهید به سمت معاون اولی برگزیده شد.

بر اساس اخبار منتشر شده تا 50 روز آینده انتخابات ریاست جمهوری دوباره برگزار خواهد شد و فردی که به عنوان رییس جمهوری انتخاب می شود به مدت 4 سال امور را در دست می گیرد. ابراهیم رییسی سال 1400 به ریاست جمهوری برگزیده شد و طبق روال سال آینده دوره ریاست جمهوری او در دور اول به پایان می رسید .

 

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا