اخبار روزخبر اصلی

خودکشی دختر جوان به خاطر هتک حیثیت در فضای مجازی

خودکشی دختر جوان باعث پایان مزاحمت‌های فرد مجرم برای این خانواده نشده و وی تصاویر خانم متوفی را برای تمام اعضا خانواده و آشنایان وی ارسال کرده بود.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با بیان اینکه پیامدهای هتک حیثیت در فضای مجازی بسیار زیاد است و ابعاد مختلف زندگی قربانی را در برمی‌گیرد از کشف پرونده هتک حیثیت خانم جوانی که در پی انتشار تصاویر خصوصی‌ اقدام به خودکشی کرده بود، خبر داد.
به گزارش سایت جنایی، سرهنگ علی کسانی گفت: یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه و با ارائه شکوائیه بیان داشت فردی ناشناس از حدود دو سال قبل با ارسال پیامک توهین و افترا برای من و دخترم ایجاد مزاحمت می‌کرد که به آن اهمیتی نمی‌دادیم اما این فرد دست از کار نکشیده و اقدام به ساخت اکانت و پیج با نام و تصاویر دخترم در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، واتساپ، شاد و … کرده و با انتشار اکاذیب و تهمت موجب هتک حیثیت دخترم که به‌تازگی ازدواج‌کرده بود، شد. در ادامه فرزندم به دلیل ناتوانی در تحمل موضوع دست به خودکشی زد و متأسفانه فوت کرد.
این مقام انتظامی اظهار داشت: خودکشی دختر جوان باعث پایان مزاحمت‌های فرد مجرم برای این خانواده نشده و وی تصاویر خانم متوفی را برای تمام اعضا خانواده و آشنایان وی ارسال کرده بود، لذا با توجه به اهمیت این پرونده تیم سایبری در این پلیس تشکیل و موضوع را در دستور کار خود قراردادند.
وی افزود: با توجه‌ به اظهارات شاکی و مستندات اخذ شده توسط کارشناسان این پلیس در کمترین زمان ممکن، شخص مزاحم مورد شناسایی قرار گرفت و برای رسیدگی‌های بعدی تحویل نهاد قضایی شد.سرهنگ کسانی در خصوص پیامدهای هتک حیثیت گفت: با چند کلیک ساده و در کمترین زمان بعضی از افراد اقدام به هتک حیثیت و بردن آبروی دیگران می کنند ولی عواقبی همچون نگاه مردم، حرف‌های ناشایست و باور نکردن حقیقت ماجرا توسط دوستان و آشنایان تا مدت‌ها فرد قربانی را رها نمی‌کند به‌طوری‌که حتی ممکن است مانند این پرونده به خودکشی فکر کرده و حتی به‌عنوان راهی برای رهایی از مشکلات آن را عملی کند.

وی در این خصوص به کاربران توصیه کرد : در صورت مواجهه با افراد هتاک ابتدا کارشناسان پلیس فتا را از موضوع مطلع و ضمن مراجعه به دفاتر مشاوره نیروی انتظامی که در سراسر کشور دایر هستند راهنمایی لازم در خصوص نحوه برخورد با موضوع را دریافت کنند.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا