اخبار روزخبر اصلی

درخواست طلاق پس از رژیم مرد میانسال

رژیم و ورزش‌های خشایار برایش دردسر ساز شد. این مرد ۶۰ ساله وقتی تصمیم گرفت به اندام خود برسد، ورزش و رژیم را شروع کرد و هرگز تصورش را هم نمی‌کرد که همسرش به خاطر این موضوع خواستار جدایی شود. این زوج میانسال هفته گذشته درخواست طلاق خود را در دادگاه خانواده مطرح کردند.

به گزارش جام جم، زن میانسال وقتی در مقابل قاضی دادگاه خانواده تهران قرار گرفت، درباره ماجرای زندگی‌اش گفت: آقای قاضی من مطمئن هستم که شوهرم سر پیری دارد به من خیانت می‌کند. او با زن دیگری در ارتباط است و شاید حتی زن دوم داشته باشد. چون خشایار به‌طور ناگهانی رفتارش تغییر کرد. او مردی نبود که به این چیزها اهمیت بدهد، ولی از چند وقت پیش به‌طور ناگهانی تصمیم گرفت ورزش کند و رژیم بگیرد. خشایار خیلی به غذا اهمیت می‌داد اما سبک زندگی‌اش را تغییر داد. به خودش سختی می‌داد برای این‌که کم غذا بخورد و لاغر شود. خیلی تعجب کردم. هر بار از او درباره این تغییر ناگهانی‌اش سؤال می‌پرسیدم، می‌گفت تصمیم گرفته به اندامش رسیدگی کند اما هیچ‌وقت دلیلش را نمی‌گفت. خشایار به همین رژیم هم اکتفا نکرد. در کمال تعجب دیدم که باشگاه ورزشی ثبت‌نام کرد. هر روز برای پیاده‌روی صبح زود از خانه بیرون می‌زد. از طرف دیگر لباس‌های مرتب و شیک می‌پوشید. برای خودش کلی خرید می‌کرد. عطرهای خوب می‌زد. خلاصه در کل زندگی‌اش از این رو‌به آن‌رو شد و من دیگر دلیلی به‌جز خیانت برای این کارهایش پیدا نکردم. مگر می‌شود یک‌شبه این همه تغییر کرد. انگار که می‌خواست جوان و خوش‌تیپ به نظر بیاید. اوایل کاری با او نداشتم، ولی حالا دیگر از این رفتارهایش خسته شدم. وقتی در خانه هستم با اشتیاق غذاهای خوشمزه می‌پزم اما او لب نمی‌زند. در عوض برای خودش سالاد یا غذاهای رژیمی درست می‌کند. من هم تمام ذوقم کور می‌شود و احساس می‌کنم به من توهین شده است. دیگر اطمینان دارم که شوهرم به من خیانت می‌کند. برای همین تصمیم گرفتم برای همیشه از این مرد جدا شوم.

در ادامه شوهر این زن نیز به قاضی گفت: آقای قاضی همسرم به من تهمت می‌زند. من بعد از بازنشستگی تصمیم گرفتم سبک زندگی‌ام را کمی تغییر دهم. خیلی چاق شده بودم. وقتی سن که بالا می‌رود، چاقی تاثیر بدی بر سلامت آدم می‌گذارد. من هم خواستم با کمی ورزش و رژیم لاغر شوم و از طرفی غذاهای سالم بخورم. دیگر دلم نمی‌خواست غذاهای چرب بخورم و سلامتم را به خطر بیندازم. این چه ارتباطی به خیانت دارد، ولی همسرم گوشش به این حرف‌ها بدهکار نیست. مرتب حرف خودش را می‌زند. به من شک کرده و توهم زده است. هرچه با او صحبت می‌کنم و می‌گویم که اینها ربطی به خیانت ندارد، فایده‌ای ندارد.

او هر شب با این‌که می‌داند دیگر غذاهای چرب نمی‌خورم، ولی از عمد غذاهای پرکالری و چرب درست می‌کند و از من می‌خواهد از آن غذاها بخورم. وقتی هم نمی‌خورم، دعوا به‌راه می‌اندازد. من هم دیگر از این رفتارهایش خسته شدم و می‌خواهم از این زن جدا شوم. در پایان نیز قاضی دلیل این زوج برای جدایی را کافی ندانست و از آنها خواست با مشاور خانواده مشورت کنند.

از زندگی مشترک‌تان مراقبت کنید

سارا شقاقی، روان‌شناس در این خصوص می‌گوید: اغلب تصور می‌شود زن و مرد در یک زندگی با‌سابقه طولانی ازدواج، به یکدیگر خو گرفته و در اصطلاح با بد و خوب هم ساخته‌اند. همچنین تصور می‌شود که وابستگی در این سنین بین زوج‌ها بیشتر است و آنها به زندگی در کنار هم عادت کرده‌اند، ولی گاهی اوقات این‌طور نیست. گاهی زوج‌ها با وجود فرزندان بزرگ و سال‌ها زندگی در کنار هم از یکدیگر جدا می‌شوند. تبعات این طلاق‌ها اغلب فقط متوجه خود این زوج‌ها نیست و دامن خانواده گسترده آنها را هم می‌گیرد. اغلب افراد میانسالی که تمایل به ترک زندگی دارند بیشترین دلیل درخواست طلاق را ناکافی بودن پاسخگویی همسر خود می‌دانند و انتظار دارند بعد از سال‌ها زندگی اکنون در اوج لذت و کامیابی باشند. در حالی که این یک توقع و انتظار افراطی است. از ابتدای ازدواج و به هر میزان که از زمان ازدواج می‌گذرد زن و شوهر باید تلاش کنند که انتقادگری، تحقیر و توهین به همسر را در زندگی زناشویی وارد نکنند یا تلاش در حذف آن کنند تا در طول زمان علاقه و احساس مثبت در آنها کمرنگ‌تر نشود. یکی از الزامات روابط مطلوب زناشویی، داشتن تفریحات مشترک و مورد علاقه طرفین است. زن‌و‌شوهر باید بلد باشند که پس از سال‌ها زندگی در کنار هم چطور صمیمیت و روابط دوستانه خود را ارتقا دهند. در این صورت است که می‌توان از ازدواج و زندگی مشترک پس از سال‌ها همچنان مراقبت کرد.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا