اخبار روز

دستگیری کلاهبرداران 9 هزار میلیاردی پیش فروش خودرو

شگردی قدیمی که هنوز هم مالباختگان زیادی به جا می‌گذارد، باعث کاهبرداری بزرگ شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری 2 کلاهبردار حرفه‌ای در تهران خبر داد که با شگرد پیش فر‌وش خودرو لیزینگی از افراد زیادی کلاهبرداری کرده‌اند.

سرهنگ کارآگاه ” علی ولیپور گودرزی ”  از مالباختگان احتمالی این دو نفر به ویژه افرادی که در استان‌های غربی کشور با این شیه از آنها کلاهبرداری شده است خواست با پلیس آگاهی تهران تماس بگیرند و در صورت تطابق جزییات برای رسیدگی دقیق‌تر ممکن است نیاز باشد با در دست داشتن مدارک و شکایت اولیه به تهران مراجعه کنند. به گفت ارشد‌ترین مقام پلیس آگاهی پایتخت در پی وقوع کلاهبرداری‌های متعدد از شهروندان تحت عنوان پیش فروش خودرو لیزینگ در تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

تحقیقات اولیه کارآگاهان از مالباختگان حکایت از آن داشت که 2 مرد جوان با شگرد پیش فروش خودرو به صورت لیزینگ از افراد زیادی در تهران و استان‌های غربی کشور کلاهبرداری کرده‌اند. در ادامه تحقیقات با توجه به تعداد شاکیان و مبالغ پرداختی تخمین زده شد دو مرد جوان مبلغ 9 هزار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و به مکان نامعلومی متواری شده‌اند.

به این ترتیب کارآگاهان در نخستین‌ گام با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت و مخفیگاه متهمان را در تهران شناسایی کردند. این در حالی بود که شواهد به دست آمده از بررسی‌های تخصصی ماموران نشان می‌داد متهمان قصد دارند باره دیگر با همین شگرد از شهروندان به ویژه در شهرهایی غیر از تهران کلاهبرداری کنند.

در عین حال احتمال داشت مجرمان تصمیم به فرار یا تغییر مخفیگاه خود بگیرند و دریافت این اطلاعات مهم ماموران را بر آن داشت تا پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه موردنظر شوند و دو مجرم را در یک عملیات منسجم دستگیر کنند.

متهمان دستگیری به اداره سیزدهم پلیس آگاهی انتقال یافتند و در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری‌های متعدد از شهروندان اعتراف کردند، در ادامه تعداد زیادی از مال باختگان با مراجعه به پلیس آگاهی موفق به شناسایی آنها شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در مورد شرایط فعلی این پرونده گفت: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا