اخبار روز

دستگیری سارقانی که خانه‌ها را جارو می‌کردند

پنج عضو باند سرقت دستگیر شده‌اند و تحقیقات برای دستگیری مالخران ادامه دارد

سارقانی که حتی به گوشت و مرغ و مواد غذایی داخل یخچال خانه‌ها هم رحم نمی‌کردند، به دام پلیس افتادند.

به گزارش سایت جنایی ماموران پلیس پایتخت چندی قبل در جریان سرقت‌هایی قرار گرفتند که در غرب تهران اتقاق می‌افتاد و سارقان حتی به گوشت، مرغ و مواد غذایی خانه مالباختگان هم رحم نمی‌کردند و هر آنچه که می‌توانستند را با خودشان می بردند.

از اواخر زمستان سال گذشته تا هفته پیش شکایاتی به پلیس می‌رسید و برخی ساکنان غرب تهران اعلام می‌کردند خانه‌هایشان مورد دستبرد قرار گرفته است. بررسی‌هایی که در خانه‌های مورد نظر انجام شد نشان داد سارقان با روش توپی زنی و پس از تخریب قفل وارد خانه ها شده‌ و سرقت ها را انجام داده اند. در برخی موارد هم از طریق بالکن وارد طبقات اول و دوم شده و سرقت‌ها را مرتکب شده‌اند.

بررسی پرونده ها حاکی از آن بود که مجرمان در یکی از سرقت‌ها  قصد ربودن اموال چند خانه را به صورت همزمان داشتند اما در مورد به دو خانه موفق نبودند و با هیچ یک از شیوه‌هایی که استفاده می‌کردند نتوانستند قفل را تخریب کنند.

تحقیقات در این باره ادامه داشت تا اینکه در بازبینی فیلم‌های دوربین‌های مداربسته معلوم شد که سارقان در گروه‌های سه و چهار نفره به محل های سرقت رفته و مرتکب جرایم خود شده‌اند.پس از آن جست و جو ها برای دستگیری متهمان ادامه داشت تا اینکه اوایل هفته گذشته مردی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از سرقت خانه‌اش در غرب تهران خبر داد و گفت وقتی با خانواده‌اش از میهمانی بازگشته و دیده خانه‌اش سرقت شده از ساختمان بیرون آمده و شروع به داد و فریاد کرده که ناگهان دیده سارقان که مشغول سرقت از خانه دیگری بودند سرقت را نیمه‌کاره رها کردند و با خودروی سواری متواری شدند. اما او توانسته بود پلاک خودروی سارقان را به خاطر بسپارد . همین سرنخ جدید باعث شد که پلیس رد مالک خودرو را به دست آورد و برای دستگیری او اقدام کند.

ماموران راهی خانه‌ای در پرند شدند که اقامتگاه مالک خودرو بود. در این عملیات پلیسی که چند روز پیش انجام شد، ماموران توانستند مالک خودرو که از سارقان بود را شناسایی کنند و پس از زیر نظر گرفتن او موفق شدند این متهم را همراه چهار عضو دیگر باند سرقت در مخفیگاهشان دستگیرشان کنند.

متهمان در بازجویی‌ها اعتراف کردند که همه سابقه‌دار هستند و در استان لرستان زندگی می‌کنند و چند مرتبه به اتهام سرقت خانه بازداشت و زندانی شده‌اند به همین دلیل برای ادامه جرایم خود به تهران آمده‌اند. تحقیقات بیشتر فاش کرد دو عضو اصلی باند با هم پسر عمو هستند و با بقیه همشهریان خود بعداز آزادی از زندان باند جدیدی تشکیل داده‌اند تا این بار سرقتها را سریالی انجام دهند.

متهمان در اعترافات خود گفتند وقتی می‌دیدند خانه‌ای لامپ‌هایش خاموش است یا ساعت‌ها از تغییر نکردن ترکیب چراغ‌های روشن می‌گذرد وارد ساختمان شده و از خانه ها سرقت می‌کردند و برای انجام هر سرقت هم ۱۵ دقیقه وقت کافی بوده است.

اعضای این باند خانه پرند را هم برای تمرکز کار و جمع کردن اموال مسروقه گرفته بودند و بعد از چند سرقت اموال را در شهرستان به مالخران می‌فروختند و پس از مدتی دوباره برای سرقت‌های بعدی به تهران می‌آمدند.

بنا به این گزارش  تحقیقات برای دستگیری مالخران ادامه دارد.
1.5/5 - (2 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا