اخبار روز

رئیس پلیس آگاهی پایتخت: در تلاشیم تا مردم با آرامش بیشتری از خودروهایشان استفاده کنند

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۱۵ سارق خودرو که اقدام به سرقت ۴۵ خودرو کرده بودند، خبرداد و تاکید کرد: من و همکارانم تمام تلاشمان را می‌کنیم تا وقوع جرایم را کنترل کنیم چون حتی یک سرقت هم برای ما مهم است.

به‌گزارش سایت جنایی، سردار علی ولیپور گودرزی پس از بازدید از خودرو‌های مسروقه کشف شده که صبح امروز در حیاط اداره مرکزی پلیس آگاهی تهران بزرگ جمع آوری شده بود، گفت: برای کاهش جرایم اقدامات متعددی از جمله طرح‌های متعدد را انجام می‌دهیم، طرح دستگیری سارقان خودر هم یکی از این طرح‌ها است. مأموران پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام اقدامات اطلاعاتی، اقدام به شناسایی ۱۵ سارق حرفه‌ای خودرو کردند. همکاران پرتلاشم در معاونت سرقت مبارزه با وسایط نقلیه اقدامات خوبی انجام می‌دهند که امروز شاهد نتایج یکی از آن اقدامات در قالب دستگیری 15 سارق و مالخر هستیم. در این مجموعه اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی با شناسایی خودرو‌هایی که اکثرشان تولید داخل هستند و با جرثقیل به مکان‌هایی که این مجرمان از قبل داشتند انتقال داده می‌شد.

سردار ولیپور گودرزی ادامه داد: این افراد بیشتر نسبت به اوراق و فروش اقلام اقدام می‌کردند که خوشبختانه کلیه اعضای باند پس از هماهنگی قضایی در عملیات‌هایی همزمان دستگیر شدند. این افراد پس از دستگیری به 45 فقره سرقت انواع خودرو که اکثرا ایرانی هستند، اعتراف کردند. در حال حاضر نیز تعداد 20 دستگاه از خودروهای مسروقه کشف شده و همکارانم در تلاش هستند 25 دستگاه دیگر را شناسایی کنند، امیدوار مجموع اقداماتی که در حال انجام است در یکی دو روز آینده به کشف و تحویل اموال مالباختگان منجر شود.

این مقام انتظامی درباره نصب سیستم ردیاب روی خودروها نیز گفت: در تحقیقات از مالباختگان و سارقان مشخص شد برخی از خودروهای که دزدیده شده مجهز به دستگاه‌های ردیاب بوده است، اما یا سارقان موفق به از کار انداختن آنها شده‌اند یا خود سیستم ردیاب به درستی کار نکرده است که در این مورد نیز تحقیقاتی در جریان است و ابتدا باید ایرادات این ردیاب‌ها شناسایی و برطرف شود.

او ادامه داد: البته تنها راه ما برای جلوگیری از سرقت و کاهش جرایم دستگیری سارقان نیست و در پاسخ به این سوال که پلیس برای رفع  نقاط ضعف خودرو‌های داخل از جمله ایمنی که بیشتر به قفل و کامپیوتر خودرو مربوط است گفت: ‌چون بالا رفتن ایمنی کار ما کمتر می‌شود و سرقت نشدن اموال شهروندان برایمان مهم است جلسات متعددی با خودرو ساز‌ها داشته‌‌ایم و نواقص و معایبی به آنها  اعلام کرده‌ایم. در حال حاضر کارشناسان برخی از  نواقص را برطرف کرده‌اند و در صدد هستیم با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم دیگر نواقص هم بر طرف شود.

به گفته این مقام انتظامی پایتخت چنین موضوعاتی در جلسه استانداری که شخص استاندار رئیس جلسه است هم مطرح شده است و او و باز هم موضاعات را مطرح می‌کند و امیدار است روزی برسد که سار قی نتواند اموال مردم را به سرقت ببرد و شهروندان را گرفتار کند.

سردار ولیپور گودرزی در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه پیگیری شما به عنوان نهاد انتظامی منجر به شکایت در مورد ضعف ایمنی نیز شده است پاسخ داد: علاوه بر اعلام نواقص ما همیشه مطالبه‌گری می‌کنیم و مراتب را به دستگاه قضا اعلام می‌کنیم که بررسی کنند و ترک فعل‌هایی که اتفاق پیگیری شود تا مردم با آرامش بیشتری بتوانند از خودروهایشان استفاده کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره استفاده از پابندهای الکترونیکی برای مجرمان نیز گفت: ما موافق این پابندها هستیم. این ساز و کار انجام می‌شود، تا الان هم زیر ساخت فراهم شده و هرچه بتوانیم اشراف اطلاعاتی بیشتری داشته باشیم و سارقان را کنترل کنیم کار پلیس راحت‌تر خواهد شد و هر چقدر بتوانیم افراد را تحت کنترل داشته باشیم برای جامعه هم بهتر است. توافق شده کلا سامانه آن در اختیار پلیس آگاهی قرار گیرد و اطلاعات در اختیار پلیس باشد. بنابراین هماهنگ شده که کارشناسان ما آموزش ببینند و در نهایت این کار در اسرع وقت با هماهنگی قضایی انجام می‌شود.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا