اخبار روز

رویای ثروت ۳ جوان را به سارق سریالی تبدیل کرد

۳ جوان که برای کار به تهران آمده بودند برای پولدار شدن دست به سرقت های سریالی زدند.

سه سارق پس از دستگیری به انجام سرقت‌های سریالی اعتراف و هر کدام دلایل مختلفی را برای ارتکاب جرم اعلام کردند.

به گزارش سایت جنایی، از اوایل پاییز سال گذشته سرقت‌های مشابهی در نقاطی از تهران به پلیس گزارش شد که سارقان با شگرد مشابه به بالکن خانه ها می رفتند و با ورود از پنجره اقدام به سرقت اموال باارزش می کردند.

یکی از شاکیان پرونده در روند تحقیقات گفت: با خانواده‌ام به سفر رفته بودم و وقتی که از سفر به خانه آمدیم دیدم که طلا و اموال قیمتی و حتی یادگاری های پدرم که از نظر مالی ارزش زیادی نداشت، سرقت شده است.

به این ترتیب رسیدگی به پرونده در شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت آغاز شد و بازپرس دستور تحقیقات در این مورد را صادر کرد. پس از آن تحقیقات ادامه داشت تا اینکه چندی پیش جوانی که پس از سرقت از یک خانه در حال فرار بود در یکی از محلات تهران دستگیر شد. بررسی اولیه حکایت از آن داشت که جوان دستگیر شده همدستانی دارد که آنها فرار کرده‌اند اما او پایش آسیب دیده و قادر به فرار نبوده است به همین دلیل دستگیر شد.

با دستگیری این مظنون به سرقت که در بازرسی از او مقداری از اموال مسروقه نیز کشف شد. او گفت: من همراه دو همشهری دیگرم از سال ۹۸ سرقت می‌کنم.

با این اعترافات دو همدست متهم هم دستگیر شدند. سه متهم در اعترافات خود گفتند: ما اول که به تهران آمدیم در باربری کار می‌کردیم اما دیدیم دوستان ما با سرقت پولدار شده‌اند ما هم شروع به سرقت کردیم.

متهمان گفتند: از سال ۹۸ سرقت‌ها را شروع کردیم و یکی دو سال قبل که وضعمان خوب شد تا موقعی که پول لازم نداشتیم سرقت نمی‌کردیم، تا اینکه  اول پاییز پارسال دوباره شروع کردیم. خانه‌هایی را که چراغ شان خاموش بود، شناسایی می‌کردیم و بعد که مطمئن می‌شدیم کسی در خانه نیست از بالکن وارد می‌شدیم و دلار، سکه، پول و لوازم آنتیک و قیمتی را سرقت می‌کردیم.

یکی از متهمان در مورد نحوه خرج کردن اموال مسروقه هم گفت: مدتی قبل خواهرم عروس شد و با پول‌هایی که به دست آورده بودم برای او جهیزیه خریدم.

متهم دیگری هم گفت این پول‌ها را صرف بیماری یکی از بستگانم کردم و الان چیزی نمانده است.

بنا به این گزارش متهمان اکنون در بازداشت هستند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

2.2/5 - (6 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا