اخبار روزخبر اصلی

رپر داعش در اسپانیا محاکمه می‌شود

رپری که به عضویت داعش درآمده بود محاکمه می شود.

دادگاهی در اسپانیا محاکمه رپر داعش را آغاز کرد.

به گزارش سایت جنایی، رسانه‌های عربی خبر دادند، عبدالمجید عبدالباری رپر بریتانیایی-مصری به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش محاکمه می‌شود.

عبدالباری ۳۲ ساله در آوریل ۲۰۲۰ در شهر المیریا واقع در جنوب اسپانیا دستگیر و از سه سال پیش منتظر محاکمه است.

وی در دادگاه اسپانیا به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش و حضور در فعالیت‌های این گروه در سوریه بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ محاکمه می‌شود.

دادستانی اسپانیا وی را به کلاهبرداری اینترنتی و مشارکت در تامین مالی فعالیت‌های تروریستی متهم کرده و خواستار ۹ سال زندان برای وی شده است.

پلیس اسپانیا عبدالباری را در حالی که با یک قایق از الجزایر به المیرا رسیده بود دستگیر و اعلام کرد یکی از خطرناک‌‌ترین تروریست‌های تحت تعقیب را به دام انداخته است.

پیش از این در سال ۲۰۱۴، تصاویری از این رپر بریتانیایی در حالی که سر بریده یک انسان را در شهر رقه (پایتخت داعش در سوریه) به دست گرفته بود، منتشر و به شکل گسترده‌ای در بریتانیا بازتاب پیدا کرده بود.

عبدالباری در اولین جلسه دادگاه تمامی اتهامات را رد و ادعا کرد که او همان فردی نیست که در تصویر مشهور منتشر شده و با صفحاتی که به نام او برای گروه داعش در توییتر تبلیغ می‌کنند هم هیچ ارتباطی ندارد.

او حتی ادعا کرد که تا به حال به رقه سفر نکرده اما حضور خود در سوریه را تایید کرد و مدعی شد این سفر به دلایل بشردوستانه انجام گرفته بود.

گفتنی است عادل، پدر عبدالمجید عبدالباری هم در سال ۲۰۱۵ به جرم مشارکت در انفجار سفارتخانه‌های آمریکا در کنیا و تانزانیا که سال ۱۹۹۸ به وقوع پیوست و منجر به کشته شدن ۲۲۴ نفر و زخمی شدن بیش از پنج هزار نفر شد توسط دادگاهی آمریکایی به ۲۵ سال زندان محکوم شده بود.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا