اخبار روز

زن شیاد: می‌خواستم در اروپا زندگی کنم، کلاهبرداری کردم

زنی که با همراهی شوهرش دست به کلاهبرداری کلان زده است، جزییات جرایمش را شرح داد.

زنی به نام پروین متهم است با همدستی شوهرش با تاسیس صندوق خانگی دست به کلاهبرداری زده است. او جزییات جرایمی را که مرتکب شده توضیح داده است:
پروین سابقه داری؟
من و همسرم هیچ سابقه‌ای نداریم. من فوق لیسانس دارم و همسرم نیز تحصیلکرده است و قبلاً تجارت می‌کرد و زندگی خوبی داشتیم. اصلاً نیازی به خلاف نداشتیم تا اینکه مجبور شدیم نقشه کلاهبرداری را طراحی و اجرا کنیم.
چرا مجبور شدید؟
من آرزوی زندگی در اروپا را داشتم و به شوهرم اصرار می‌کردم که مهاجرت کنیم. شوهرم موافقت کرد و چند هفته‌ای تحقیق کردیم تا اینکه از طریق فضای مجازی با شرکتی آشنا شدیم که قرار شد برای ما ویزا تهیه کند. مدیر شرکت پیشنهاد داد ما خانه‌ای در کشور یونان بخریم و وقتی ویزا و شرایط ما فراهم شد به راحتی به آن کشور برویم و زندگی تازه‌مان را شروع کنیم. هر چه داشتیم و نداشتیم فروختیم و به حساب شرکت واریز کردیم و قرار بود در کمتر از یک ماه آن شرکت ما را راهی یونان کند و خانه لاکچری ما را تحویل دهد. یک ماهی گذشت و مدیران شرکت امروز و فردا می‌کردند. یک روز وقتی به دفتر آن‌ها رفتیم متوجه شدیم شرکت تخلیه شده و آن‌ها از ما کلاهبرداری کرده‌اند. به همین دلیل ما هم تصمیم به کلاهبرداری گرفتیم.
می‌خواستید با کلاهبرداری به اروپا بروید؟
ما دار و ندارمان را از دست داده بودیم و زندگی‌مان نابود شده‌بود و از طرفی بین دوستان و بستگان آبرو داشتیم و نمی‌خواستیم آن‌ها بفهمند ما ورشکست شده‌ایم. ما می‌خواستیم دوباره به زندگی‌مان سر و سامان بدهیم و مثل قبل زندگی کنیم. ابتدا تصمیم گرفتیم از طریق تأسیس صندوق خانگی کلاهبرداری کنیم و بعد هم دیدیم تفاوت قیمت خودرو‌ها در بازار و کارخانه خیلی زیاد است و تصمیم گرفتیم با تأسیس شرکت کاغذی از شهروندان به بهانه فروش خودرو به قیمت کارخانه کلاهبرداری کنیم.
طعمه‌های خود را چطور انتخاب می‌کردید؟
ما اول از بستگان و نزدیکان‌مان شروع کردیم و بعد از کلاهبرداری فرار کردیم. پس از آن شرکت کاغذی تأسیس کردیم. سپس من و شوهرم در نزدیکی نمایندگی‌های خودرو و نمایشگاه‌ها پرسه می‌زدیم و افرادی را که عجله در تحویل خودرو به قیمت کارخانه داشتند، شناسایی می‌کردیم و آن‌ها را فریب می‌دادیم. با صندوق خانگی هم به بهانه پرداخت وام بدون بهره کلاهبرداری می‌کردیم.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا