اخبار روز

سارقان 5 هزار دلاری چگونه ناکام ماندند؟

سارقان مسلح در جریان طرح ویژه پلیس دستگیر شدند.

معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت در حاشیه طرح تشدید برخورد با سارقین که در جریان آن۲۳۰ سارق و بیش از 40 مالخر به دام ماموران پلیس افتاده اند، از دستگیری متهمان سه پرونده خبر داد که با استفاده از سلاح گرم قصد سرقت داشتند.

به گزارش سایت جنایی، دستگیری این متهمان در قالب سه پرونده جداگانه در دستور کار ماموران پلیس پایتخت قرار داشت و وجه تشابه آنها استفاده مجرمان از سلاح گرم است.

سرهنگ مرتضی نثاری، معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت در رابطه با این سه پرونده گفت: نخستین دستگیری مربوط به اعضای باندی است که توسط کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی بازداشت شدند. اعضای این باند قصد سرقت 5 هزار دلار از مرد میانسالی را داشتند. با بررسی های انجام شده مشخص شد مرد میانسال پس از خروج از صرافی تحت تعقیب مجرمانی قرار داشته است که منتظر فرصت مناسب برای سرقت 5 هزار دلار او بوده اند. در نهایت متهمان او را در خیابانی خلوت  گیر می اندازند و راه را بر مرد میانسال سد می کنند، اما با مقاومت شاکی، سرقت نافرجام می ماند. با این وجود افراد دستگیر شده از ادامه اقدامات مجرمانه علیه شاکی دست نکشیدند و شلیک گلوله  او را زخمی کردند.

دومین متهمی که سرهنگ نثاری از بازداشتش خبر داد، مرد جوانی است که به عنوان خریدار موتورسیکلت وارد عمل شده بود. این متهم پس از قرار گذاشتن با شاکی او را به بهانه آزمایش موتورسیکلت به محلی خلوت برده بود. در نهایت هم با این که موتورسکلت می شود اما وقتی با سماجت شاکی برای جلوگیری از اینکه تنهایی سوار موتور شود روبرو می شود از سلاح استفاده می کند و  هنگام فرار هم برای ترساندن مرد مالباخته به سمتش تیراندازی می کند.

سومین فرد بازداشت شد، مرد جوانی است که برای خرید یک کیلو تریاک با فروشنده مواد مخدر قرار گذاشته بود، اما قصد داشت بدون پرداخت پول که 100 میلیون تومان بوده مواد مخدر را از چنگ فروشنده در بیاورد. به همین دلیل برای تهدید دست به اسبحه برده بود.

در حال حاضر تحقیقات در مورد هر سه پرونده ها ادامه دارد، چون احتمال دارد این مجرمان جرایم مشابه دیگری مرتکب شده باشند.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا