اخبار روزخبر اصلی

سرقت نافرجام از طلافروشی، نقشه ۴ مرد خشن نقش بر آب شد

سیستم ایمنی ایرانی چهار سارق مسلح را در دستبرد میلیاردی به یک طلا‌فروشی ناکام گذاشت.

به گزارش سایت جنایی، ماموران پلیس پایتخت دوشنبه گذشته حدود ساعت هفت شب از وقوع سرقت مسلحانه‌ای مطلع شدند.

پس از آن نزدیک‌ترین واحد گشت پلیس به محل اعلام شده اعزام شد. در بررسی اولیه‌ای که ماموران انجام دادند مشخص شد، چهار نفر سوار بر دو موتورسیکلت، در حالی که به سلاح کلاشینکف مسلح بودند و برای تخریب ویترین پتک و تبر هم داشتند به ویترین یک طلافروشی در خیابان امینی منطقه شادآباد حمله کردند.

مهاجمان بلافاصله پس از حضور در مقابل مغازه طلافروشی به ویترین هجوم بردند و یکی از آنها که مسلح بود از بیرون مغازه شروع به تیراندازی به ویترین کرد. همین تیراندازی به زنی رهگذر آسیب زد و گلوله‌ای به صورت این زن که در حال عبور از جلوی ویترین مغازه بود اصابت کرد و صورتش مجروح شد.

ادامه تحقیقات حکایت از آن داشت که در زمان وقوع این سرقت مسلحانه سه نفر از کارکنان مغازه و سه مشتری در طلافروشی بودند که پای یکی از کارمندان هم هدف تیراندازی کور فرد مسلح قرار گرفت.

در ادامه تحقیقات معلوم شد سارقان با وجود رعب و وحشتی که ایجاد کردند موفق به سرقت از مغازه طلافروشی نشدند. در نگاه اول کمی عجیب به نظر می‌رسید که چهار سارقی که مسلح به سلاح گرم، پتک و تبر بودند چطور نتوانستند در اجرای برنامه خود موفق باشند. اما کارکنان و مالک مغازه طلافروشی گفتند این اتفاق به خاطر استفاده از یک سیستم ایمنی ساخت ایران و اخلال در کار سارقان بود.

تجهیزات ایمنی این طلافروشی در کنار سیستم هشدار و اعلام سرقت به پلیس به سیستمی مجهز بود که باعث شد دو مایع شیمیایی ترکیب شده در کمتر از سه ثانیه دودی را منتشر کند که دید را از سارقان گرفت و آنها هم از روی ترس به ناچار محل را ترک کردند.

در جریان تحقیقات تصاویر دوربین‌های بیرون و داخل مغازه طلافروشی مورد بازبینی قرار گرفت و ماموران دیدند که هر چهار مهاجم صورت خود را به طور کامل پوشانده بودند و  چهره‌هایشان قابل تشخیص نبود.

در بررسی‌های بعدی مشخص شد پلاک هر دو موتورسیکلتی که سارقان استفاده کرده بودند مخدوش بوده است. با این وجود کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران با بررسی‌ سرنخ‌‌هایی که از صحنه جرم به دست آورده‌اند در حال تلاش برای دستگیری این سارقان ناموفق هستند.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا