اخبار روزخبر اصلی

سرقت ۲ و نیم کیلو طلا در روز روشن

سارقان طلای کیفی در بازار تهران پس از دو تلاش ناموفق در سومین اقدام موفق به سرقت دو و نیم کیلو طلا و 30 سکه بهار آزادی شدند اما نتوانستند مدت زیادی از چنگ پلیس فرا کنند.

به گزارش سایت جنایی، اوایل مرداد ماه امسال مردی که تحت عنوان طلافروش کیفی فعالیت داشت، به بازار تهران رفت و مقداری طلا و سکه را پس از خرید در کیفش گذاشت تا در روز‌های آینده تحویل مشتریان خود بدهد، اما وقتی از بازار تهران عازم خانه‌اش در یکی از محله جنوب غرب تهران بود ناگهان مورد حمله چهار نفر قرار گرفت.

این بعدا در اظهارات خود نزد پلیس گفت: در میانه راه موتورسورانی به من حمله کردند و با سد کردن راهم با قمه‌ ضرباتی به من زدند و مرا زخمی کردند.

به گفته شاکی، متهمان چهار نفر بودند که با دو موتورسیکلت به او حمله کردند و  هر چهار نفر آنها چهره هایشان را با نقاب مشکی پوشانده بودند.

سارقان پس از زخمی کردن مرد طلا فروش و سرقت اموالش متواری شدند و مرد مجروح هم به بیمارستان منتقل شد. در همین بین ماموران مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان ماجرا قرار گرفتند و با حضور در محل تحقیقات خود را شروع کردند.

در حالی که تحقیقات شروع شده بود مرد شاکی برای تکمیل پرونده و تشریح دقیق ماجرا به پلیس آگاهی فرستاده شد. او گفت: آن روز دو و نیم کیلو طلا و 30 عدد بهار آزادی خریده بودم تا روز بعد به شش نفر از طلافروشان تهران بدهم و آنها هم در مغازه‌هایشان طلاهای سفارش خودشان را بفروشند.

بعداز این سرقت موضوع به صنف طلا و سکه فروشان اعلام شد و جزییات و تصویر اموال مسروقه در اختیارشان قرار گرفت تا اعضای صنف مطلع شوند و به محض اینکه فردی قصد فروش یکی از اقلام مسروقه را داشت پلیس را مطلع کنند.

تحقیقات در این باره ادامه داشت تا اینکه طلافروشی با پلیس 110 تماس گرفت و اعلام کرد: مردی که می‌داند طلا فروش هستم، با من در فضای مجازی صحبت کرد و گفت قصد فروش اینترنتی طلا و سکه دارد اما بعد از آنکه تصاویر طلاها و سکه‌ها را دیدم متوجه شدم که این همان اموالی است که مدتی قبل از یک طلا فروش کیفی به سرقت رفته است به همین دلیل موضوع را به پلیس اطلاع می‌دهم.

در پی بدست آمدن این اطلاعات ماموران آموزش‌هایی را به او دادند و از مرد زرگر خواستند در یکی از محله‌های شهر تهران برای معامله طلاها با فردی که در اینترنت به او پیام داده است قرار ملاقات بگذارد. به این ترتیب فروشنده طلاهای مسروقه در قرار صوری بازداشت شد.

متهم بلافاصله اعتراف کرد که دزدی سابقه‌دار در زمینه جیب بری و کیف قاپی است و آخرین بار سه سال پیش در زندان بود که در آنجا با پنج  نفر از افراد خلافکار و سابقه دار در زمینه کیف قاپی و زورگیری آشنا شد.

این متهم اعتراف کرد: در همان زمان‌ها بود که با هم نقشه سرقت از طلافروشان کیفی را  طراحی کردیم. بعد از آنکه محکومیت همه افرادی که در جریان این نقشه جدید بودند پایان یافت و یکی پس از دیگری آزاد شدند باند جدیدی تشکیل دادیم اما دو سرقت اول ناموفق بود.

با اعترافات متهم دستگیر شده بقیه متهمان هم بازداشت شدند و به جرم خود اعتراف کردند.

1/5 - (1 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا