اخبار روزخبر اصلی

علت آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود؛ آتش گرفتن بخاری و سرایت به پرده‌ها / حال 4 مصدوم دیگر وخیم است

محمد جلایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به جزئیات حادثه دلخراش لنگرود، اظهار کرد: تاکنون در جریان این سانحه اندوهبار ۳۲ تن فوت کرده و ۱۶ تن دیگر تحت مداوا در دو بیمارستان لنگرود و ولایت رشت هستند.

به گزارش فارس، وی همچنین از وخامت حال چهار تن دیگر از مصدومان و سانحه‌دیدگان این حادثه خبر داد و گفت: تلاش کادر درمان برای زنده نگه داشتن افراد مصدوم با جدیت در حال انجام است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به حضور میدانی اعضای شورای تامین در لنگرود گفت: ریاست قوه قضاییه دستور سریع پیگیری‌ها و رئیس کل دادگستری استان نیز دستور دستگیری افراد مسئول و دخیل در این حادثه را صادر و هم‌اکنون متولیان این مرکز ترک اعتیاد و دیگر مسئولان مرتبط بازداشت هستند.

علت حادثه آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود چه بود؟

جلایی در تشریح دلیل و ابعاد این حادثه اندوهبار در گیلان بیان کرد: علت آتش‌سوزی در بررسی‌های اولیه آتش گرفتن بخاری، سرایت آتش به پرده و نهایتاً آتش‌سوزی کل ساختمان در عین غافلگیری مددجویان و مسئولان‌ کمپ بوده است.

وی با بیان اینکه غافلگیری شبانه، محبوس شدن و ازدحام جمعیت از دلایل افزایش فوتی‌ها در این مرکز ترک اعتیاد بوده، خاطرنشان کرد: علاوه بر شمار بالای مددجویان، نگهبان و مسئول نگه داشت این مرکز درمان سوء مواد مخدر نیز جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان همچنین از نگهداری بیش از ظرفیت مددجویان در مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در لنگرود خبر داد.

رئیس کل دادگستری گیلان نیز با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه در خصوص رسیدگی فوری و برخورد با مقصران آتش‌سوزی در مرکز ترک اعتیاد کلیدبر شهرستان لنگرود بیان کرد: در همان ساعات اولیه خبر این حادثه تأسف‌بار به گوش رئیس قوه قضاییه رسیده و حجت‌الاسلام و مسلمین محسنی اژه‌ای دستور رسیدگی فوری به این حادثه و برخورد با مقصران احتمالی را صادر کردند.

نیارکی با اشاره به دستور به پزشکی قانونی در خصوص شناسایی فوتی‌های حادثه آتش‌سوزی در مرکز ترک اعتیاد لنگرود افزود: متأسفانه در نگاه اول برخی فوتی‌ها به دلیل شدت سوختگی قابل شناسایی نیستند لذا به پزشکی قانونی دستور می‌دهم با انجام کارهای تخصصی علت فوت و شناسایی فوت‌شدگان را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

وی از دستگیری و بازداشت مدیر مرکز ترک اعتیاد کلیدبر شهرستان لنگرود خبر داد و گفت: در نخستین اقدام انجام شده به دستور دادستان برخی مقصران احتمالی از جمله مدیر این مجموعه بازداشت شدند تا علت حادثه به طور دقیق مشخص شود.

رئیس کل دادگستری گیلان اطمینان داد به فوریت پیگیر دلایل این حادثه غمبار بوده و به سرعت با خاطیان احتمالی برخورد خواهد شد.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا