اخبار روز

فاجعه بزرگ با انفجار تانکر سوخت در نیجریه

در حالی که تعداد رسمی کشته های انفجار تانکر پر از بنزین در نیجریه ۳۰ نفر اعلام شده بیم آن می رود که تعداد بسیار بیشتری در این حادثه کشته شده باشند.

دیلی پست نیجریه نوشت: منابع خبری نیجریه از حادثه انفجار یک تانکر سوخت در ایالت «دلتا»ی این کشور خبر دادند که بنابر گزارش‌های تکمیلی تاکنون دست‌کم ۳۰ قربانی داشته است.

اطلاعات اولیه در مورد تعداد تلفات این حادثه در رسانه‌های محلی، ضدونقیض بوده و برخی منابع پنج کشته و برخی دیگر نیز آمار ۲۰ کشته را گزارش کرده‌اند.

با این وجود مقامات محلی می‌گویند: تعداد مجروحان حادثه زیاد است و احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد، این در حالی است که بنابر گزارش‌های داخلی، علت انفجار هنوز مشخص نیست اما در اثر آن یک تانکر مملو از سوخت منفجر شده است.

همچنین در اثر این انفجار به تعدادی از خانه‌ها در منطقه خساراتی وارد شده و دست‌کم ۲۰ خودرو نیز آتش گرفته است. به گفته مقامات مسئول پس از این حادثه، نیروهای آتش‌نشانی و پلیس به محل حادثه اعزام شده و تحقیقات پیرامون آن آغاز شده است.Nigerian police

فرماندهی پلیس در ایالت دلتا تایید دارد که پنج نفر در انفجار تانکر بنزین جان خود را از دست دادند. رایت اداف، سخنگوی این فرماندهی اعلام کرد این حادثه در اوگبنو در منطقه دولت محلی غرب اتیوپی رخ داد و تانکر مملو از بنزین که به سمت شهر بنین در حرکت بود در ساعات اولیه 1 اکتبر منفجر شد. پس از آن محتوای تانکر به اطراف ریخت و نشت بنزین و شعله‌های آتش باعث مرگ چند جوان که در آن اطراف بودند، شد.

اداف گفت: “آتش سوزی جان پنج نفر را از بین جوانانی را گرفت که برای جمع کردن سوخت آمده بودند. پس از آن بقایای قربانیان به سردخانه بیمارستان عمومی اوغارا در اتیوپی غربی سپرده شد.”

وی گفت: همچنین چندین  خودرو شامل 8 اتوبوس، دو تانکر، پنج دستگاه تریلر، دو دستگاه موتور سیکلت، یک دستگاه واگن و یک دستگاه خودرو مرسدس بنز کلاس C در آتش سوختند.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا