اخبار روزخبر اصلی

فرضیه جنایی درباره جسد کشف شده در میدان آزادی مردود شد

دستگیری متهم به قتل 17 ساله که با همسر دوم مقتول گریخته بود، فاش کرد این ماجرا ارتباطی با جسد کشف شده در میدان آزادی ندارد.

دستگیری جوانی که عموی خود را کشت و با همسر او فرار کرد، باعث شد یکی از فرضیات درباره جسد کشف شده در میدان آزادی مردود شود.

به گزارش سایت جنایی، احتمال داده می شد پسر نوجوان بعد از اینکه عمویش را کشت و با همسر دوم او فرار کرد، این زن را نیز به قتل رساند و جسدش را در میدان آزادی رها کرد اما اکنون این فرضیه مردود شده است.

دستگیری این پسر نوجوان از بعد از ظهر 31 اردیبهشت ماه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفته بود و باتوجه به این که متهم فراری تبعه کشور افغانستان بود موضوع به دولت افغانستان نیز اعلام شده بود تا اینکه طالبان اعلام کرد قاتل فراری را در مخفیگاهی در افغانستان دستگیر کرده‌ است. این در حالی بود که پیش از این تصور می‌شد بین این قتل و کشف جسد مثله شده در میدان آزادی ارتباطی وجود دارد و جسد کشف شده مربوط به همسر دوم مقتول ساخامان تجاری خیابان ونک است. اما با حضور همسر اول این مرد و شناسایی اعضای بدن کشف شده مشخص شد جسد کشف شده در میدان آزادی متعلق به مرد کشته شده نیست و احتمالا متهم به قتل با کشتند دایی خود همراه همسر مقتول فرار کرده است.

ساعت 14 ظهر روز یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه، فریاد‌های زن جوانی از پشت بام یک ساختمان اداری و تجاری در ونک سکوت محله را شکست؛ خیلی زود اهالی این ساختمان به پشت‌بام آمدند و جسد خون‌آلود مرد جوانی را زیر چند پتو دیدند. پس از آن با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفتند و در ادامه ماموران کلانتری به عنوان اولین اقدام در محل حضور یافتند تا علاوه بر حفظ صحنه جرم، تحقیقات اولیه را انجام دهند. پس از آن نیز وحیدناصری؛ بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران که در جریان ماجرا قرار گرفته بود همراه تیم بررسی صحنه جرم پلیس آگاهی و کارشناسان پزشکی قانونی راهی پشت بام ساختمان مورد نظر شدند. به این‌ترتیب تیم جنایی با جسد مرد جوانی اهل کشور افغانستان مواجه شدند که با 6 ضربه عمیق چاقو به قتل رسیده بود.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد؛ مقتول سرایدر ساختمان بوده و هنگام خستگی در اتاق نزدیک پشت‌بام استراحت می‌کرده است. همسر مقتول که جسد را کشف کرده بود ، گفت: از صبح هر چقدر به همسرم زنگ می‌زدم تلفنش را جواب نمی‌داد،  به همین خاطر نگران شدم و به ساختمان آمدم تا او را پیدا کنم اما جسدش را در پشت بام پیدا کردم.

اقدامات اطلاعاتی که در ادامه تحقیقات انجام شد مشخص کرد، مقتول همسر دیگری هم داشته که ساعتی قبل از جنایت در محل کار مقتول حضور داشته است. همچنین در بررسی صحنه جرم یک ردپای خون آلود در راه‌پله‌های کشف شد که نشان ‌می‌داد، قاتل پس از ارتکاب جنایت قصد داشته با استفاده از شلنگ آب، آثار خون را پاک کند. تیم جنایی که در جریان تحقیقات متوجه دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جنایت شده‌ بود، به بازبینی فیلم آن پرداخت و در فیلم مشخص شد، یک پسر جوان دقایقی بعد از قتل همراه همسر دوم مقتول سراسیمه از ساختمان خارج شدند و با یک موتورسیکلت فرار کردند. همسر اول مقتول وقتی فیلم را دید جوان مظنون به قتل را شناسایی کرد و گفت: این پسر برادرزاده 17 ساله همسرم است که در ساختمان مجاور سرایداری می‌کرد.

ادامه بررسی‌های موشکافانه بازپرس پرونده حکایت از آن داشت، پسر جوان شبانه از طریق پشت بام وارد قتلگاه شده و با انگیزه شخصی عموی خود را هدف ضربات چاقو قرار داده و پس از اینکه جسد را زیر چند پتو مخفی کرده با همسر مقتول سراسیمه خارج شده است. پس از پایان بررسی‌های میدانی، تیم جنایی اقدامات فنی و مخابراتی را برای شناسایی مسیر تردد و مخفیگاه متهمان آغاز کردند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن عاملان جنایت دستگیر شوند.

این در حالی بود که چند روز بعد از قتل مرد جوان در پشت‌بام ساختمان ونک جسد  یک زن در ساک ورزشی در میدان آزادی تهران کشف شد.  در ادامه تحقیقات نیز مشخص شد مقتول زنی افغان است بنابراین احتمال ارتباط بین دو قتل به عنوان یکی از فرضیات مطرح شد.  از این رو همسر اول مرد کشته شده برای شناسایی جسد به پزشکی قانونی برده شد و با دیدن جسد  آن را شناسایی نکرد، همچنین جسد کشف شده با تصویر زنی که با متهم به قتل فرار کرده بود متفاوت بود بنابراین فرضیه درگیری قاتل با همسر دوم مقتول منتفی شد و همچنان تحقیقات برای دستگیری هر دو آنها ادامه داشت تا اینکه هفته گذشته از افغانستان خبر رسید طالبان هر دو نفر را در افغاستان دستگیر کرده‌اند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا