اخبار روزخبر اصلی

فروش اعضای بدن مردگان به مجموعه‌دارها

دادستانی پنسیلوانیا اعلام کرد «جرمی پائولی»  ۴۱ ساله که بقایای بدن انسان را جمع‌آوری می‌کرد و در فیسبوک به مجموعه‌داران می‌فروخت، به نقش خود در یک طرح گسترده برای سرقت اعضای بدن انسان از سردخانه دانشکده پزشکی هاروارد اعتراف کرد.
بر اساس گزارش میرور، این فرد از طریق فیسبوک در خرید و فروش اجزایی نظیر مغز انسان، لگن خاصره، ۴ دست انسان، یک تکه پوست و فک کودکی که هنوز دندان به آن متصل بود، دست داشته است.
پائولی یکی از هفت متهم این پرونده سرقت است که از سال ۲۰۱۸ تا اوایل سال ۲۰۲۳ در جریان بود، این مجرم در مرداد ماه سال گذشته بازداشت شد و پس از یک سال به گناهکار بودن خود اعتراف کرد.
همچنین پلیس چندین سطل چند لیتری حاوی اجزای مختلف اجساد مردگان در زیرزمین خانه این مرد پیدا کرد.
جرمی پس از اعتراف به توطئه و حمل و نقل بین ایالتی اموال مسروقه، به جرم خرید و فروش آگاهانه بقایای انسان با حکم سنگین ۱۵ سال زندان فدرال مواجه است.
وکیل پائولی می‌گوید: «ما معتقدیم که مردم می‌توانند انتخاب‌های ضعیفی داشته باشند، اما این انتخاب‌ها، معرف واقعیت آن‌ها نیست. پائولی مسئولیت انتخاب‌های ضعیف خود را پذیرفت و مشتاقانه منتظر فرصتی است تا در زمان مناسب همه شرایط ارتکاب جرم را به دادگاه ارائه دهد.»
براساس رویه قضایی ایالات متحده آمریکا، متهمان در صورت پذیرش گناهکار بودن خود و همکاری با مقام‌های قضایی، می‌توانند از تخفیف در مجازات یا شرایط مناسب‌تر آزادی مشروط برخوردار شوند.

جمع آوری اجزای بدن مردگان در تاریخ سابقه‌ای بسیار طولانی دارد و هزاران سال قبل تمدن‌هایی بوده‌اند که از بقایای اندام مردگان به عنوان سوغات استفاده می‌کردند یا جام‌هایی از کاسه‌های سر مردگان درست می‌کردند یا اجزای بدن مردگان را به صورت جام قهرمانی به برندگان در مسابقات اهدا می‌کردند، اما در جوامع مدرن هنوز مشخص نیست چه چیزی محرک انسان در گردآوری اجزای بدن مردگان است.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا