اخبار روزخبر اصلی

فروش نوزاد در عراق رونق گرفت؛ خرید نوزاد با قیمت‌های ۴۰ تا ۱۵۰ هزار دلار!

بعد از متلاشی کردن یک شبکه فروش انسان معلوم شد این شبکه درصدد فروش نوزادی ۹ ماهه به قیمت ۲۵ میلیون دینار بود.

در عراق با چند ده هزار دلار می‌توان یک کودک شیرخوار کمتر از ۹ ماه سن را خرید.
به گزارش سایت جنایی، پایگاه خبری عراقی المسله در گزارشی به نقل از سرویس اطلاعات عراق اعلام کرد، بعد از متلاشی کردن یک شبکه فروش انسان معلوم شد این شبکه درصدد فروش نوزادی ۹ ماهه به قیمت ۲۵ میلیون دینار بود.
در ادامه این گزارش آمده است، پدیده فروش کودکان از سوی نزدیکانشان در عراق به یک معضل تبدیل شده و معمولاً خانواده‌ها به دلیل شرایط بد معیشتی ترجیح می‌دهند نوزادان خود را به فروش رسانده و بدین شکل تجارت انسان را در این کشور رونقی چند برابر داده‌اند.
سرویس اطلاعات و تحقیقات فدرال وابسته به وزارت کشور عراق در همین رابطه اعلام کرد یک مرد و همسرش را در استان الانبار واقع در غرب عراق در حالی که مشغول فروختن نوزادشان به قیمت ۱۵۰ هزار دلار بودند، دستگیر کرده است.
چند روز قبل از آن نیز پلیس استان بصره اعلام کرد، یک زن را در بخش الزبیر به جرم فروش نوزادان و کودکان دستگیر کرده است.
در بخش دیگری از گزارش آمده است، در عراق فروش کودکان به بخش لاینفکی از تجارت انسان در این کشور تبدیل شده و معمولاً این کودکان برای کار اجباری، تجارت جنسی و ازدواج اجباری خرید و فروش می‌شوند. این در حالی است که نبود سازمان‌های کارآمد خدمات اجتماعی در عراق حقوق کودکان را به شدت لوث و آنها را به کالایی برای فروش و سوءاستفاده تبدیل کرده است.
با نگاهی به رسانه‌های عراقی هر چند روز یک بار شاهد انتشار اخباری در این رابطه هستیم. به طور نمونه در رسانه‌ها آمده که وزارت کشور عراق یک باند را در حین فروش کودکی به قیمت ۴۰ هزار دلار در بغداد دستگیر کرد. این کودک قرار بود بعد از آن به استان نینوا منتقل شود. همچنین یک مرد در حال فروش دو دختر به قیمت ۶۰ هزار دلار دستگیر شده است.
کارشناسان در این رابطه اعلام کردند، در اکثر موارد فروش کودکان توسط اعضای خانواده آنها انجام می‌شود و افراد دستگیرشده هم فقر را علت اصلی این اقدام اعلام می‌کنند.

4/5 - (5 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا