اخبار روز

فیشینگ‌کاران حرفه‌ای اطلاعات 400 کارت بانکی را سرقت کردند

فرمانده انتظامی استان البرز از شناسایی و دستگیری اعضای باند 2 نفره فیشینگ‌کاران حرفه‌ای در البرز خبر داد.‏‎ ‎

به گزارش سایت جنایی، سردارحمید هداوند گفت: در پی رصد و پایش شبانه روزی گروه‌ها و کانال‌های فیشینگ توسط کارشناسان پلیس مشخص شد، شخصی با شناسه کاربری مشخص در حال فعالیت مجرمانه و اقدام به ترغیب و تطمیع با روش‌های مختلف و همچنین ارسال پیامک حاوی لینک‌های جعلی با محتوای شکوائیه قضایی (ثنا) و سهام عدالت، درج آگهی کار در منزل و خرید ارز است.

وی عنوان کرد: با توجه به فراگیر شدن فیشینگ و بدافزارهای متداول در قالب‌های مختلف رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرائم پلیس فتا استان قرار گرفت.

سردار هداوند افزود: تیم رسیدگی کننده پرونده با انجام تحقیقات پلیسی 2 نفر را در این خصوص شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه نسبت به دستگیری آنان اقدام کردند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد متهمان از طریق فیشینگ و روش های مختلف از جمله ارسال پیامک حاوی لینک های جعلی با محتوای شکوائیه قضایی (ثنا) و سهام عدالت در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری کردند و قربانیان از طریق ورود به این صفحات جعلی در دام آنان گرفتار شده اند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون اطلاعات 400 کارت بانکی به سرقت رفته است گفت : 14نفر از شکات در سراسرکشور شناسایی شده اند که اقدامات لازم جهت شناسایی سایر شکات همچنان ادامه دارد.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا