اخبار روزخبر اصلی

قتل برادر ناتنی با ۱۶ ضربه چاقو؛ به خاطر موضوعات مالی از برادرم کینه داشتم

اختلاف مالی دو برادر ناتنی یکی را راهی بهشت‌زهرا کرد و دیگری را به بیمارستان فرستاد.

به گزارش سایت جنایی، ماموران پلیس تهران حدود ظهر چهارشنبه بیست و هفتم دی ماه از سوی همکاران خود در مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع درگیری خونینی مطلع و به محل حادثه اعزام شدند.

زنی که با مرکز۱۱۰ گرفته بود گفت: دو نفر داخل ساختمان هستند که هر دو زخمی شده‌اند.

وقتی ماموران وارد واحد اداری مورد نظر شدند، دیدند در یکی از اتاق‌ها باز است و رد لکه‌های خون تا داخل اتاق ادامه دارد. به همین دلیل ماموران وارد اتاق مورد نظر شدند و دیدند مرد پا به سن گذاشته‌ای کنج اتاق کاری که متعلق به خودش است افتاده است. همچنین در گوشه دیگری از اتاق مرد جوان‌تری را دیدند که او هم زخمی و خون آلود بود.

پس از آن بود که ماموران بلافاصله با مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ اورژانس تماس گرفتند. دقایقی بعد نیز امدادگران اورژانس در محل درگیری خونین حضور یافتند و مرگ مرد مسن‌تر بر اثر جراحات وارده را تایید کردند. در پی این اتفاق ماموران پلیس موضوع را به بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران اطلاع دادند. بازپرس محمد مهدی براعه پس از شنیدن جزییات اولیه از زبان ماموران پلیس دستور حضور تیم‌های تحقیق جنایی را صادر کرد.

کارشناسان پزشکی قانونی در گام اول به بررسی صحنه پرداختند و مشخص شد مقتول ۶۰ ساله داشت و بر اثر ۱۶ ضربه چاقو جان خود را از دست داده است.

گزارش ماموران کلانتری حکایت از آن داشت که مرد جوانتر ۴۰ ساله است که با پیکری نیمه جان ناشی از آثار ضربه‌های چاقو که روی گردنش مشهود بود، به بیمارستان انتقال یافته‌ است.

در شاخه دیگری از تحقیقات متخصصان تشخیص هویت پلیس آگاهی چاقوی آغشته به خون را هم در همان اتاق پیدا کردند. در ادامه با هماهنگی قضایی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد تا معاینات برای کشف علت مرگ مشخص شود. همچنین تلاش پزشکان برای نجات مرد زخمی که به گفته شاهدان عامل قتل بود، آغاز شد.

در جریان تحقیقات بعدی که از سوی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران انجام شد، معلوم شد؛ محل قتل دفتر کار مقتول بوده که در کارهای ساختمانی به‌ویژه امور مربوط به خرید و فروش ملک فعالیت داشته است. متهم به قتل زخمی هم برادر ناتنی اش است و این دو از مدتی قبل سر مسائل مالی اختلافات زیادی با هم پیدا کرده بودند. حتی تحقیقات نشان می‌داد آن دو بارها با هم مشاجره داشتند و درگیر شده بودند.

متهم پیش از آن هم چند بار دیگر به دفتر برادر ناتنی خود آمده بوده و پس دعوا و درگیری از آنجا رفته بود.

منشی مقتول که دختر جوانی است، در جریان تحقیقات گفت: من مثل روزهای قبل مشغول کارهای دفتر بودم و مقتول هم در اتاق کارش نشسته و مشغول کارهایش خودش بود. زنگ در زده شد و وقتی در را باز کردم دیدم برادر ناتنی مقتول است. او داخل آمد من هم موضوع را به برادرش اطلاع دادم و گفت اشکال ندارد. او را به داخل اتاق صاحبکارم راهنمایی کردم و آنها گفتند می خواهند با هم حرف بزنند. برای همین از اتاق بیرون رفتم و در دفتر کار را بستم. پشت میز خودم نشسته و مشغول بودم. هنوز ۱۰ دقیقه نگذشته بود که صدای فریاد و کمک خواستن بلند شد. در زدم، اما کسی در را باز نکرد. همچنان صدای دعوا و درگیری بلند شنیده می‌شد. برای همین سریع به طبقه بالا که محل کار یکی از دوستان کارفرمایم بود رفتم و صدایش زدم، از او کمک خواستم که سریع خودش را به طبقه اول رساند.

این دختر ادامه داد: هر کاری کردیم آنها در را باز نکردند. نیم ساعت دعوا و درگیری ادامه داشت و یک دفعه صدای مشاجره و دعوا تمام شد. نگران هر دو برادر شده بودیم. به همین خاطر با هر سختی که بود در را شکستیم و وارد دفتر کار شدیم. آن موقع بود که متوجه شدیم چه اتفاقی افتاده است.

در ادامه روند تحقیقات ماموران برای بررسی ماجرا به بیمارستانی که متهم در آن بستری بود رفتند. مرد ۴۰ ساله در تحقیقات اولیه‌ای که از او انجام شد، گفت: مقتول برادر ناتنی من بود. با هم سر مسائل مالی اختلاف داشتیم و مدتی بود که این درگیری میان ما ادامه داشت تا اینکه به قصد انتقام چاقویی از خانه برداشتم و سراغ برادرم رفتم و در دفتر کار او جر و بحث بالا گرفت و او را با ضربات متعدد چاقو زخمی کردم که الان فهمیدم او را به قتل رسانده‌ام . بعد از مجروح کردن او چون حدس می‌زدم بمیرد، دچار عذاب وجدان شدم و ضربه‌هایی هم به گردن خودم زدم که بمیرم اما زنده ماندم.

با بدست آمدن این نتایج و اعترافات صریح متهم پرونده براعه دستور داد تحقیقات بیشتری از متهم به قتل انجام شود. همچنین از خانواده مقتول هم درباره اختلاف بین دو برادر ناتنی تحقیقاتی انجام و انگیزه اصلی قتل ریشه‌یابی شود.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا