اخبار روز

ماجرای لغو حکم اعدام توماج صالحی چه بود؟

وکیل توماج صالحی خبر صدور حکم اعدام و سپس تخفیف مجازات او را تکذیب کرد.

یکی از وکلای توماج صالحی صدور حکم اعدام برای موکل خود را رد کرد و از ادامه رسیدگی به پرونده خبر داد.

توماج صالحی، خواننده ای است که بعد از مرگ مهسا امینی و ماجراهایی که پس از آن اتفاق افتاد، بازداشت شد.

به گزارش شبکه شرق یکی از وکلای خواننده رپ بازداشت شده اخبار منتشر شده در مورد تخفیف در حکم توماج صالحی از اعدام به حبس را رد و تاکید کرد که پرونده هنوز در جریان است و به مرحله انشا رای هم نرسیده چه برسد به ابلاغ رای.

این وکیل در حالی صدور حکم برای موکل خود را رد کرد که صبح امروز، چهارشنبه، ۱۴ تیر، خبرگزاری تسنیم در خبری نوشت:” بر اساس اخبار شنیده‌شده حکم اولیه «توماج صالحی» اعدام بوده است اما به‌دلیل همکاری مؤثر با مسئولین پرونده به حبس محکوم شده است.”

اتکا به شنیده‌های خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم در حالی است که رزا اعتماد انصاری، وکیل توماج صالحی، در گفت‌وگو با «شبکه شرق» در واکنش به ادعای خبرگزاری تسنیم اظهار کرد:  پس از خبر خبرگزاری تسنیم، برای پیگیری موضوع، به شعبه یک دادسرای انقلاب شهرستان اصفهان رفتم، چنین خبری کذب محض است و پرونده توماج هنوز به مرحله انشا رای هم نرسیده است.

او ادامه داد: «روی سامانه ثنا هم که پرونده را بررسی می‌کنیم، درباره وضعیت پرونده نوشته شده که این پرونده در جریان است. به این معنا که این پرونده هنوز مختومه نشده که وارد مرحله انشا رای شده باشیم و بررسی‌ها تمام شده باشد.»

این وکیل دادگستری درباره زمان احتمالی اتخاذ تصمیم توسط دادگاه و ابلاغ رای پرونده توماج صالحی، بیان کرد: «زمان مشخصی را نمی‌توان اعلام کرد اما از زمان آخرین جلسه رسیدگی تا اتخاذ تصمیم و ابلاغ رای، چیزی حدود ۱۰ روز طول می‌کشد بنابراین برای هفته آینده، منتظر تصمیم‌گیری دادگاه و ابلاغ رای پرونده توماج صالحی هستیم.»

اعتماد انصاری در پاسخ به این سوال که در شعبه رسیدگی کننده به پرونده، به این پرسش پاسخی دادند که خبرگزاری تسنیم از کدام منبع این خبر را پیگیری کرده یا خیر، گفت: «خیر، چیزی نگفتند. روز یکشنبه آخرین جلسه رسیدگی به پرونده توماج صالحی برگزار شده و انشا و ابلاغ رای، بین یک هفته تا ۱۰ روز زمان می‌برد. خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری تسنیم، برای من هم عجیب بود چراکه هنوز به مرحله انشا رای هم نرسیده‌ایم.»

او در خاتمه با بیان اینکه «ما منتظر تصمیم دادگاه و ابلاغ رای هستیم»، تصریح کرد: «خبرگزاری تسنیم با خبری که منتشر کرده، اخلاق حرفه‌ای رسانه را رعایت نکرده است. فقط امیدوارم که قصه توماج صالحی ختم به خیر شود. شخصا هم به نتیجه رای صادره از سوی دادگاه، امیدوارم.»

این مصاحبه پس از آن اتفاق افتاد که خبرگزاری تسنیم درباره توماج صالحی نوشت: “وی از خوانندگان زیرزمینی رپ و ساکن شاهین‌شهر بود که مضامین بسیاری از کارهای او را اهانت و خشونت تشکیل می‌داد. توماج صالحی در شهریور 1400 نیز برای مدتی در بازداشت به‌سر برد. او در اغتشاشات سال گذشته در صفحه توئیتر خود به تبلیغ خشونت و درگیری با نیروهای مسلح و ساخت کوکتل مولوتف می‌پرداخت و اخبار جعلی منتشر می‌کرد. صالحی همچنین با انتشار فراخوان‌های مختلف برای شهرهای کشور در تبلیغ اغتشاشات نقش داشت. این خواننده زیرزمینی حتی حادثه تروریستی شاهچراغ را که گروهک داعش مسئولیت آن را به‌عهده گرفت، متوجه نظام کرده بود و در شهر محل زندگی‌اش شاهین‌شهر نیز برای برپایی تجمع با فراخوان دادن و اعلام مکان تجمع تلاش می‌کرد. وی همچنین در سال‌های 90، 91 و 93 به‌دلیل اخلال در نظم عمومی و روابط نامشروع دستگیر شده بود.”

 

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا