اخبار روز

محاکمه مامور پلیس 8 سال بعد از شلیک به یک مظنون

مامور پلیس که با تیراندازی به سمت متهمی باعث زخمی شدن او شده است بعد از 8 سال باز هم پای میز محاکمه رفته و ادعای شاکی را رد کرد.

به گزارش سایت جنایی، مامور پلیس متهم است 8 سال قبل با شلیک به پای متهمی که تسلیم نمی‌شد باعث نقص عضو او شده است اما او بعد از این مدت مدعی است نقص عضو متهم ربطی به او ندارد و ادعای شاکی دروغ است.

درگیری بین ماموران و متهمی که حالا در جایگاه شاکی ایستاده است، 8 سال قبل اتفاق افتاد. آن زمان شهروندان به پلیس گزارش دادند یک نزاع دسته جمعی در جنوب تهران اتفاق افتاده است. زمانی که پلیس در محل حاضر شد، سعی کرد متهمان را بازداشت کند اما یکی از مظنونان به نام آرش تسلیم نشد تا اینکه پلیس با شلیک به پای این جوان او را زمین‌گیر و دستگیر کرد.

با انتقال آرش به بیمارستان و انجام اقدامات درمانی او نتوانست سلامت کامل پایش را به دست آورد و اینطور بود که آرش و پدرش از مامور پلیس شکایت کردند.

با احضار مامور پلیس او مدعی شد قصد متوقف کردن آرش را داشت و چند تیرهوایی زد؛ اما وقتی نتوانست او را متوقف کند به پایش شلیک کرد. این مامور گفت قوانین به کارگیری سلاح را به دقت رعایت کرده است؛ اما فیلمی که یکی از شهروندان گرفته بود، خلاف این ادعا را نشان می‌داد.

در فیلم که یکی از شهروندان مخفیانه گرفته بود مشخص بود مامور پلیس در حالی که امکان دستگیری مظنون وجود داشت، ابتدا 3 تیر به زمین و چهارمین تیر را به پای آرش شلیک کرده است. به این ترتیب پرونده مامور خاطی به دادگاه ارسال شد. در جلسه رسیدگی او یکبار دیگر مدعی شد قانون به کارگیری سلاح را رعایت کرده است اما دادگاه این مامور را مجرم تشخیص داد و او را به پرداخت دیه و 6 ماه حبس محکوم کرد.

با توجه به اینکه مامور پلیس حین انجام وظیفه به پسر جوان شلیک کرده بود نیروهای مسلح حکم دادگاه برای مامور پلیس را پذیرفت و دیه‌ای را که دادگاه درنظر گرفته بود به پسر جوان پرداخت کرد.

مدتی بعد پسر جوان یکبار دیگر شکایتی را علیه مامور پلیس مطرح کرد. او در این شکایت مدعی شد که دچار نقص عضو شده و باید دیه نقص عضو به او پرداخت شود. با توجه به تشکیل پرونده جدید دادگاه کیفری استان تهران مسئول رسیدگی به آن شد. در جلسه رسیدگی ابتدا آرش در جایگاه قرار گرفت. او گفت: بعد از آن حادثه پای من دچار نقص عضو شد. 8 سال قبل 300 میلیون تومان هزینه شد تا پایم درمان شود پولی که به من داده شد هزینه درمان و جراحت‌های دیگری بود که به من وارد شده بود اما پای من از کار افتاده و نمی‌توانم زندگی عادی داشته باشم من دیه پایم را می‌خواهم.

در ادامه پلیس متهم در جایگاه حاضر شد. او گفت: من اتهام نقص عضو را قبول نمی‌کنم. 8 سال از ماجرا گذشته است و حالا شکایت جدیدی را علیه من مطرح کرده‌اند. نقص عضو این جوان ربطی به من ندارد و این کار در واقع تله گذاشتن است. من درخواست دارم پزشکی قانونی این ادعا را بررسی کند. من چنین کاری نکردم.

با پایان جلسه دادگاه قضات برای حضور پسر جوان در پزشکی قانونی شور کردند.

4/5 - (1 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا