اخبار روزخبر اصلی

محکومیت یک متهم به ۸ هفته آموزش زبان فرانسوی به کودکان کار

متهم زنی را به اشتباه کتک زده بود و قاضی با توجه به گذشت شاکی برای این مرد مجازات جایگزین در نظر گرفت.

مرد جوان که به اشتباه زنی را مورد ضرب و شتم قرار داده بود به پنج ماه حبس محکوم شد اما قاضی به جای زندان، حکم را به هشت هفته آموزش به کودکان کار و تهیه کتاب برای آنها تغییر داد.

به گزارش سایت جنایی، چندی قبل صدای درگیری در یکی از خیابان‌های لواسانات به گوش رسید و زن میانسال با فریاد از مردم کمک خواست. بدنبال این سر و صدا اهالی دیدند مردی در حال کتک زدن زن میانسال است. بنابراین موضوع را به پلیس اطلاع دادند و گروهی از ماموران راهی محل شدند.

ماموران پلیس پس از رسیدن به محل، مرد جوان را بازداشت کردند و او را برای تحقیقات به کلانتری انتقال دادند. مرد دستگیر شده در بازجویی‌ها گفت: دیشب دوچرخه‌ام را در پارکینگ گذاشته بودم و صبح متوجه شدم دوچرخه‌ام سرقت شده است. از ساختمان که بیرون آمدم زن میانسالی را دیدم که در حال عبور از خیابان بود. از اینکه دوچرخه‌ام سرقت شده خیلی عصبانی و ناراحت بودم. شاید به همین خاطر به رفتار زن میانسال مشکوک شدم و تصور کردم او هم در سرقت دوچرخه‌ام نقش داشته و به اشتباه او را مورد ضرب و شتم قرار دادم.

در ادامه زن میانسال مورد تحقیق قرار گرفت و گفت: در حال عبور از خیابان بودم تا به خانه دخترم بروم، موقعی که این آقا به من حمله کرد گم شده بودم. نمی‌دانم آدرس را اشتباه رفته بودم یا اسم خیابان عوض شده بود. به هر حال داشتم سعی می‌کردم آدرس را پیدا کنم که ناگهان به من حمله شد و این آقا شروع به کتک زدنم کرد.گیج بودم که چرا کتک می‌خورم.

در ادامه روند رسیدگی به پرونده با شکایت زن میانسال، کیفرخواست متهم به عنوان ایجاد مزاحمت برای بانوان صادر شد. از انجایی که شاکی متهم را بخشیده و از دیه گذشت کرده بود و از طرفی چون متهم سابقه کیفری نداشت و تحصیل کرده بود، قاضی میثم حسین پور به جای پنج ماه حبس که مجازات متهم است، برای او حکم جایگزین در نظر گرفت.

قاضی شعبه ۱۰۲ لواسانات چون متهم مسلط به زبان فرانسه است، حکم را تغییر داد و حالا متهم موظف است هشت هفته به کودکان کار زبان فرانسوی تدریس کند و برای ۳۰ کودک کار موسسه، کتاب تهیه کند.

در بخشی از حکم آمده است:« به دلیل مزاحمت برای بانوان در انظار عمومی و ایراد ضرب و جرح عمدی موضوع کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان لواسانات اجمالاً بدین توضیح که شاکی در شکوائیه بیان می‌دارد که ناگهان به سمتم حمله شد. در وقت رسیدگی طرفین حاضر شدند با توجه به سوء تفاهم به عمل آمده سعی در ایجاد صلح و سازش کنند که شاکی نسبت به صدمات وارده اعلام گذشت و رضایت بی قید و شرط خود را نسبت به دیه اعلام کرد که در این خصوص با توجه به قابل گذشت بودن بزه قرار موقوفی تعقیب صادر و اعلام میگردد اما نسبت به بزه مزاحمت برای بانوان موضوع کیفرخواست با توجه به اقرار صریح متهم دال بر اشتباه و کتک زدن شاکی و گزارش مرجع ،انتظامی رفتار متهم مخالف شئون و حیثیت شاکی بوده و مصداق بارز تعرض به بانوان در مکان عمومی تلقی میگردد و بزهکاری وی از نظر دادگاه محرز و مسلم بوده و پنج ماه حبس تعزیری صادر و اعلام میگردد اما با توجه به ابراز ندامت متهم ، گذشت شاکی و عدم وجود سابقه کیفری متهم و شخصیت متهم و اوضاع و احوال ارتکاب بزه شرایط اعمال مجازات جایگزین حبس فراهم است بنابراین بر اساس موادی از قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ به عنوان خدمات عمومی رایگان با توجه به اینکه متهم تحصیل کرده و مسلط به زبان فرانسوی است اعلام رضایت خود را جهت آموزش زبان فرانسوی به نیازمندان بیان داشت لذا متهم به جای حبس و در راستای خدمات عمومی رایگان می‌بایست به موسسه خیریه حافظان کودکان کار مراجعه و به مدت هشت هفته در این موسسه مراجعه و زبان فرانسوی برای کودکان کار آموزش داده و با توجه به اینکه تعداد ۳۰ کودک در این مرکز حضور دارد و کتاب تمرینی و آموزشی زبان فرانسوی برای آنها تهیه کند و مراتب به تائید موسسه و قاضی محترم اجرای احکام کیفری برسد و در صورت تخلف از مفاد رای صادره حکم حبس صادره اجرایی شود.»

 

 

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا