خبر اصلیسینما و ادبیات

مرجانه گلچین از بازیگری خداحافظی کرد+ علت خداحافظی و بیوگرافی

مرجانه گلچین بازیگر با سابقه ایرانی در یک اقدام ناگهانی از بازیگری خداحافظی کرد.

به گزارش سایت جنایی ، مرجانه گلچین بازیگر درباره تصمیم ناگهانی اش در خداحافاظی از بازیگری گفت : این تصمیم برای خودم ناگوار است. بعد از 46 سال در یک حرفه کار کردن و تصمیم به خداحافظی سخت است. من از بچگی در این حرفه بودم و دل کندن از آن سخت است.

او بابت حمایت هایی که از مردم گرفته است تشکر کرد و گفت که شما خانواده دوم من هستید. دلم برای شما تنگ می شود و این دلتنگی برای من غذاب آور خواهد بود.

بیوگرافی مرجانه گلچین

مرجانه دلدار گلچین (زادهٔ ۲ اسفند ۱۳۴۷) بازیگر اهل ایران است. او از نوجوانی در هنرستان موسیقی شرکت کرد و در رشتهٔ نوازندگی تئاتر دانش‌آموخته شد. از مهم‌ترین فیلم‌هایی که او بازی کرده می‌توان به پرنده کوچک خوشبختی، شب بیست و نهم و دو نیمه سیب اشاره کرد. او در سال ۱۳۹۲ برای بازی در سریال شاهگوش برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر زن از دنیای تصویر شد. او همچنین با ساز تار آشناست و خوانندگی نیز انجام داده‌است.

مرجانهگلچین

پدرش افسر نظامی ارتش و مادرش خانه‌دار بود، ولی پدرش را در کودکی از دست داد. خواهرش منیژه دلدار گلچین نام دارد؛ که در زمینهٔ موسیقی با هم همکاری می‌کنند. گلچین در نوجوانی به هنرستان موسیقی رفت و در رشتهٔ تخصصی نوازندگی تار دانش‌آموخته شد. او با تشویق و حمایت خواهرش منیژه که در آن زمان بازیگر بود، به بازیگری در تئاتر پرداخت. با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی آینه پا به تلویزیون گذاشت و پس از آن در چند سریال تلویزیونی دیگر و در سینما به ایفای نقش پرداخت.

 

گلچین برای مدتی حدود ده سال در کشور انگلیس زندگی کرد. از سال (۱۳۷۴ تا سال ۱۳۸۳) از سینما و تلویزیون فاصله گرفت و بعد از بازگشت برای اولین بار در سریال کلانتر بازی کرد. او دانش‌آموختهٔ کارگردانی سینما از دانشکدهٔ سوره است. وی برادرزادهٔ نادر گلچین خوانندهٔ ایرانی، و دخترعموی نادیا دلدار گلچین بازیگر ایرانی است. او با کریم آتشی کارگردان ایرانی ازدواج کرد و بعد از بازگشت دوباره به ایران از او جدا شد. مرجانه گلچین علت این جدایی را علاقه اش به بازیگری عنوان کرد.  این بازیگر گفت که شوهرش مانع بازیگری او بوده است.

فیلم‌شناسی

 

شاباش (۱۳۹۳، حامد کلاهداری)

خنده در باران (۱۳۸۹، داریوش فرهنگ)

شیرین (۱۳۸۷، عباس کیارستمی)

متهم (۱۳۷۵، کریم آتشی)

دام (۱۳۷۴، جلال مهربان)

سلام به انتظار (۱۳۷۴، کریم آتشی)

بی‌قرار (۱۳۷۳، مجید قاری زاده)

عروسی خون (۱۳۷۳، مجید جوانمرد)

مجازات (۱۳۷۳، جهانگیر جهانگیری)

ضربه طوفان (۱۳۷۲، علی قوی تن)

چشمهایم برای تو (۱۳۷۱، خسرو شجاعی)

چهارشنبه عزیز (۱۳۷۱، حمید تمجیدی)

دو نیمه سیب (۱۳۷۰، کیانوش عیاری)

دیدار در استانبول (۱۳۷۰، افشین شرکت)

دو سرنوشت (۱۳۶۸، مهران تأییدی)

رانده شده (۱۳۶۸، جهانگیر جهانگیری)

شب بیست و نهم (۱۳۶۷، حمید رخشانی)

پرنده کوچک خوشبختی (۱۳۶۶، پوران درخشنده)

گل مریم (۱۳۶۶، حسن محمدزاده)

قصه زندگی (۱۳۶۵، خسرو شجاعی)

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا