اخبار روزخبر اصلی

مرگ پژوهشگر زمین‌شناس در کویر لوت به دلیل تشنگی و گرما

دو پژوهشگر زمین‌شناس به منطقه دشت لوت خراسان جنوبی رفته بودد که یکی از آنها بر اثر شدت گرما و تشنگی جان باخت و دیگری نجات پیدا کرد.

سفر دو پژوهشگر زمین‌شناس مشهدی برای شناسایی معدنی در منطقه دشت لوت خراسان جنوبی در حالی به نقطه پایان خود رسید که یکی از آنها بر اثر شدت گرما و تشنگی جان باخت و دیگری نجات پیدا کرد.
به گزارش جام‌جم، از مدت‌ها پیش دو زمین‌شناس جوان با هم قرار گذاشته بودند تا برای شناسایی معدن مورد نظر خود به دشت لوت در خراسان جنوبی بروند. آنها شب یکشنبه به منطقه رسیدند و قرار شد صبح روز دوشنبه عازم منطقه شوند.
محمد ولی‌زاده، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان خوسف در این باره به جام‌جم گفت: «چون منطقه باتلاقی بود، آنها خودروی خود را پارک کرده و صبح دوشنبه با پای پیاده به سمت دشت لوت حرکت کردند تا منطقه‌ای به وسعت ۲۸ کیلومتر در هشت کیلومتر را شناسایی و تجسس کنند. هر دو زمین‌شناس پس از حدود ۱۲ کیلومتر پیاده‌روی در ادامه مسیر برای شناسایی و جست‌وجوی بهتر تصمیم گرفتند از هم جدا شوند. قبل از حرکت و جدا شدن، در جای مشخصی قرار گذاشتند و همچنین دو ساعت زمانی متفاوت را برای ملاقات با هم مشخص کردند تا اگر در ساعت اصلی تعیین شده همدیگر را ندیدند، در ساعت دوم یکدیگر را ببینند. یکی از دو زمین‌شناس پس از اتمام کار، خود را به محل قرار رساند و تا ساعت ۹ شب هم منتظر همکارش ماند، اما هرچه صبر کرد، خبری از او نشد. در آن ساعت، چون از شدت گرمای هوا کم شده بود، او سوار بر خودروی خود، جست‌وجو را آغاز کرد. حتی با استفاده از چراغ ماشین هم نور می‌داد تا شاید همکارش نور ماشین را ببیند، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.»
حوالی ساعت ۲۲ دوشنبه هنوز هیچ خبری از مفقودی ۳۷ ساله نبود. مرد جوان که نگران نیامدن همکارش شد، از هلال‌احمر و نیروی انتظامی منطقه درخواست کمک کرد و با اعلام کمک، نیروهای امدادی، عملیات جست‌وجو را آغاز کردند.
ولی‌زاده ادامه داد:«تیم‌های امدادی از شهرستان خوسف، بشرویه، ماجان، بیرجند و مرکز استان جست‌وجوها را ادامه دادیم و سرانجام ساعت پنج صبح روز چهارشنبه و در دو کیلومتری محل قرار جسد فرد فوت شده را پیدا کردیم.»

2.5/5 - (16 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا