اخبار روزخبر اصلی

مشهورترین بازیکنان دربی در پرونده‌های قضایی ؛ از ناصرمحمدخانی تا علی کریمی و سوشا مکانی

ماجرای مشهورترین بازیکنان دربی که درگیر پرونده‌های قضایی شدند را اینجا بخوانید.

بازیکنان دربی استقلال و پرسپولیس همیشه مورد توجه بودند ، اما نه فقط به خاطر گلزنی، گاهی به خاطر بازیکنانی که به جای گلزنی مرتکب جرم شدند و زندگیشان تحت تاثیر شهرت و اتهام قرار گرفت.

به گزارش سایت جنایی ، شاید بتوان گفت مشهورترین بازیکنی که زندگی فوتبالی اش تحت تاثیر پرونده‌ای قضایی که کاملا نابود شد ناصر محمدخانی است. او با رابطه موازی که با شهلا جاهد برقرار کرد و قتل همسرش لاله سحرخیزان چنان سر زبان ها افتاد که زندگی فوتبالی اش کاملا نابود شد. در پرونده قتل لاله سحرخیزان فقط نام ناصر محمدخانی نبود که برسر زبانها افتاد بازیکنان دیگر استقلال و پرپسولیس هم پایشان به این پرونده باز شد. از جمله حمید درخشان بازیکنی که شماره تلفن شهلا جاهد را به ناصر محمدخانی داد و زندگی او را دگرگون کرد.

بازیکنان دربی

حمید درخشان و شهلا جاهد

حمید درخشان بازیکن استقلال در زمان قتل لاله سحرخیزان همسر ناصر محمدخانی همسایه او بود. در واقع حمید درخشان اولین کسی بود که در جریان قتل لاله قرار گرفت. در آن زمان ناصر محمدخانی خارج از ایران حضور داشت و فرزندان ناصر محمدخانی بعد از مواجهه با جسد مادرشان درخشان  را خبر کرده بودند.

بازیکنان دربی

حافظ طاحونی شاهد یک قتل

حافظ طاحونی دیگر بازیکن فوتبال بود که نام او هم سر زبان ها افتاد او در پرونده قتل لاله سحرخیزان از سوی شهلا جاهد معرفی شد تا شهادت بدهد حافظ طاحونی همیشه از شهلا جاهد به نیکی یاد کرده است. حافظ طاحونی دروازبان تیم پرسپولیس بود.

علی پروین در یک پرونده جنایی

علی پروین دیگر بازیکن پرسپولیس بود که پایش به پرونده قتل همسر ناصر محمدخانی باز شد او بارها برای آزادی ناصر محمدخانی تلاش کرد و در اداره آگاهی تهران حاضر شد، تلاش هایی که البته نتیجه داد.

بازیکنان دربی

حامد کاویان پور و یک جسد

حامد کاویان پور دیگر بازیکن تیم پرسپولیس است که نامش در صدر اخبار قرار گرفت. البته اینبار نه برای گل زنی هایش. نزدیک به 20 سال قبل پیدا شدن جسد در خانه او پای حامد کاویان پور را به دادسرای جنایی تهران باز کرد. حامد کاویان پور برای مدت طولانی خانه اش را خالی گذاشته بود او در سفر بود که وقتی برگشت یک جسد را در نزدیک خانه پیدا کرد و پلیس را با خبر کرد. تکلیف این پرونده هیچ وقت مشخص نشد اما تحقیقات نشان داد حامد کاویان پور نقشی در آن نداشته است.
البته حامد کاویان پور در یک پرونده کلاهبرداری هم نامش برده شد پرونده ای که گفته می شود به خاطر اختلاف با یکی از هم تیمی هایش تشکیل شد.

مجاهد خذیراوی و فساد اخلاقی

مجاهد خذیراوی را به عنوان یک فوتبالیست آینده دار معرفی می کردند، او جوانی درخشان بود که در تیم استقلال بازی می کرد. حضور او در سالهای درخشش در پرسپولیس در یک پارتی شبانه و بازداشت از سوی پلیس زندگی اش را دگرگون کرد. رسانه ها در آن زمان گزارش دادند او در یک باند فساد دستگیر شده اما بعدها مشخص شد منظور از باند فساد پارتی شبانه ای بوده که با اختلاط دختر و پسر و رقص و مشروب همراه بوده است. در واقع باید گفت زندگی مجاهد خذیراوی با این پرونده دگرگون شد. او دیگر نتوانست به فوتبال برگردد.

بازیکنان دربی

علی کریمی و یک قتل

جالب است بدانید علی کریمی بازیکن فوتبال به قول خودش آدم هم کشته است. او در سال 88 در مصاحبه ای با یک روزنامه خاطره ای را تعریف کرد و گفت این خاطره تلخ هرگز از یادش نمی رود. علی کریمی گفت که در دورانی که بسیار جوان بوده و هنوز مشهور نشده فوتبالش را تازه شروع کرده بود و زمانی که از تمرین پرسپولیس برمی گشته است در اتوبان تهران به کرج با یک عابر برخورد کرده و عابر در دم جان باخته است.
علی کریمی گفته بود: این بدترین خاطره فوتبالی زندگی من است. عابر داشت در اتوبان از زیر پل عابر پیاده رد می شد و من هم سرعتم زیاد بود البته غیر مجاز نبود اما خب سرعتی بود که در اتوبان می رانند یکدفعه دیدم یک نفر آمد وسط اتوبان و …. بلافاصله با پلیس تماس گرفتم. چون آن فرد از عرض اتوبان عبور می کرد قصوری متوجه من نشد اما حال بدی پیدا کردم و تا مدتها خاطره اش از ذهنم پاک نشد.

علی اکبریان و حبس ابد

این نام اهالی فوتبال را به یاد حبس ابد می اندازد! ستاره ای که با شعار علی اکبریان، روماریوی ایران تشویق می شد، به اتهام همکاری در تولید و توزیع ماده مخدر روانگردان (شیشه) به اعدام محکوم و با یک درجه تخفیف حکم اولیه اش به حبس ابد تبدیل شد.
اکبریان اگرچه همان زمان هم که فوتبال بازی می کرد، به گواه همبازیان و مربیانش رفقای خلافکار و اینده تاری داشت اما کمتر کسی تصور می کرد در دوران بازنشستگی به این درجه از خلاف برسد که محکوم به اعدام یا حبس ابد باشد. بازیکنی که هم پیراهن استقلال را پوشید و هم پیراهن پرسپولیس را حالا لباس زندان را می پوشد و البته هر سال دم عید فطر امیدوار است عفو مقام معظم رهبری شامل حالش شود و از زندان بیرون بیاید.
اعتیاد، علی اکبریان را به این روز انداخت که برای تامین هزینه های اعتیادش به خلاف سنگین رو بیاورد و از کسی که می توانست یک استعداد خوبی در مربیگری باشد یک زندانی مشهور فوتبالی ساخت اما علی اکبریان تنها زندانی فوتبال ایران نیست.

 

دستگیری مربع سرخ

 

ماجرای بازداشت های فوتبال با دستگیری ۴ بازیکن پرسپولیس دنبال شد؛ محمود کلهر، بهزاد داداش زاده، حمید روزبهانی و مجتبی محرمی که همگی هم به جرم رابطه نامشروع چند روزی در زندام اندند و هم چند ماهی از فوتبال محروم شدند. در این جمع مجتبی محرمی سرشناس ترین چهره بازداشت بده بود که همزمان عکسی از او در حال کشیدن سیگار حوالی میدان هفت تیر تهران در نشریه ارزش منتشر شد تا این عکس و تیتر مرتبط با آن حکم میخ به تابوت بهترین دفاع چپ تاریخ فوتبال ایران را داشته باشد!
در این گیر و دار یک بار هم اوایل دهه 80 شایعه شد سرمربی وقت استقلال حوالی میدان هفت تیر در خانه مجردی یکی از افراد کنار دست خود که زد و بندهایش را انجام می داد، گیر افتاد و خبرش را مدیرعامل باشگاه، ناشیانه صبح روز بعد در تلویزیون لو داد. جناب مدیرعامل می خواست بگوید دروغ است، اوضاع را با تکذیب خود بدتر کرد.

 

بازیکنان دربی

جنجال مهدوی کیا با یک رابطه عاشقانه در آلمان

 

رابطه عاشقانه مهدی مهدوی کیا در آلمان با دختر یک پزشک معروف ایرانی جنجال زیادی درست کرد. دختر پرفسور سمیعی زمانی این رابطه را فاش کرد که با مهدی مهدوی کیا دچار اختلاف شد. سمیرا سمیعی که ابتدا به عنوان مدیر برنامه های مهدی مهدوی کیا با او همکاری می کرد پس از مدتی با او وارد رابطه عاشقانه شد و وقتی این رابطه فاش شد مهدی مهدوی کیا همسرش و دخترش را انتخاب کرد که این موضوع با جنجال بسیاری روبه رو شد. سمیرا سمیعی ادعا کرد که همسر صیغه ای مهدی مهدوی کیا بوده است و از او شکایتی ثبت کرد. شکایتی که خسارت مالی زیادی برای مهدوی کیا داشت و دارایی زیادی را برای پایان دادن به این جنجال از دست داد.

 

علی دایی و سرقت گردنبند

علی دایی دیگر بازیکن پرسپولیس بود که چند سال پیش درگیر پرونده ای جنجالی شد هرچند جنجال قضایی در زندگی علی دایی فقط این نبود و در سالهای اوج فوتبالش از سوی مادر فرزند اولش هم به دادگاه کشانده شده بود اما اینبار او به خاطر سرقت گردنبندش شکایت کرد. علی دایی همراه دخترش در خیابان راه می رفته که سارقی به او حمله کرده و گرنبند طلای او را سرقت کرده بود. این سارق بعد از مدتی دستگیر شد.

مایلی کهن و شاهرخ بیانی و یک قتل

 

در سال های میانی دهه ۶۰ هم دو اتفاق تلخ برای دو ستاره فوتبال افتاد. یکی برای محمد مایلی کهن که تصادف کرد و ناخواسته آدم کشت و بعد از سال ها در برنامه دورهمی مهران مدیری از این قتل ناخواسته پرده برداشت و دیگری شاهرخ بیانی بود که متهم شد به رابطه نامشروع و در ورزشگاه ها برای او شعر و شعار ساختند! هر دو تبرئه شدند. اولی دیه داد و رضایت گرفت و دومی رضایت گرفت و محکوم نشد.
در همان سال ها محمود فکری بازیکن گیلانی فوتبال (با محمود فکری، کاپیتان سابق استقلال اشتباه گرفته نشود) بر اثر تخلف و پرونده مواد مخدر، حبس ابد گرفت و هنوز هم دوران محکومت خود را پشت سر می گذارد.

بازیکنان دربی

سوشا مکانی در صدر حاشیه ها

آخرین دستگیری ستاره های فوتبال هم به بازداشت سوشا مکانی بر می گردد که اواسط لیگ پانزدهم با شکایت مدعی العموم و در حالی که گفته شد شاکی شخصی هم داشته، به زندان اوین رفت و با وثیقه ای سنگین آزاد شد. منابع آگاه می گویند پرونده سوشا هنوز باز است.

 

4.6/5 - (22 امتیاز)
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا