اخبار روزخبر اصلی

نحوه ثبت نام و دریافت وام اربعین ۱۴۰۲

نحوه ثبت نام و دریافت و جزئیات دیگر از وام اربعین 1402 را اینجا بخوانید

اعلام خبر پرداخت مبلغ وام اربعین ۱۴۰۲ به زودی برای زائران اربعین خبر خوشی است.

به گزارش سایت جنایی ؛ هرچند این خبر با واکنش هایی همراه شده اما رئیس شورای فقهی بانک مرکزی این گونه تامین مالی تحت عنوان مرابحه خدمات جهت سفر زیارتی مطرح می شود بررسی ابتدایی ما نشان می دهد که فاقد اشکال شرعی است.

ثبت نام برای دریافت وام اربعین ۱۴۰۲

بر اساس آنچه وزیر اقتصاد و دارایی گفته است : زائرین می توانند در این روزهای پایانی به سامانه تعیین شده مراجعه کرده و درخواست خود را در آن ثبت نمایند تا در صورت واجد شرایط بودن، وام اربعین ۱۴۰۲ به آنها تعلق گیرد.
متقاضایان می توانند با ورود به سایت تعیین شده به نشانی my.haj.ir درخواست خود را ثبت کرده و وام اربعین را دریافت نمایند.
حداکثر زمانی که می توانید ثبت نام کنید ۲۵ مرداد ماه است همچنین می توانند با مراجعه به یکی از شعب بانک ملی یا به شکل غیر حضوری و از طریق سامانه بام برای افتتاح حساب و دریافت این تسهیلات اقدام نمایند.
لازم به ذکر است این تسهیلات بعنوان کمکی برای مخارج افرادی است که توان مالی چندان خوبی نداشته، اما علاقه مند به شرکت در این مراسم بزرگ به صورت زمینی است.

شرایط دریافت وام اربعین ۱۴۰۲ چیست

داوطلبان زیارت کربلا در روز اربعین برای دریافت مجوز خروج از کشور می بایست شرایط خاصی را دارا باشند. تمامی زائران بر اساس اطلاعیه ای که سازمان حج و زیارت اعلام داشته است، باید گذرنامه خود را دریافت کرده باشند.
وام اربعین ۱۴۰۲، تنها به افرادی تعلق می گیرد که از مرز ایران عبور کرده باشند، شایان ذکر است که این افراد، در مرحله اول، باید شرایط ثبت نام وام زیارت اربعین را داشته باشند؛ در نتیجه، پس از آن، می توانند برای دریافت وام اربعین ۱۴۰۲ نیز اقدام نمایند.
داشتن گذرنامه یکی از مواردی است که زائرین حتما آن را برای خروج از کشور به طور قانونی باید دریافت کرده باشند. داوطلبانی که هنوز موفق به دریافت پاسپورت خود نشده اند، می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ برای اخذ گذرنامه خود اقدام نمایند. همچنین افرادی که اعتبار گذرنامه شان پایان یافته است، می بایست برای تمدید آن اقدام کنند. از شرایط اصلی دریافت این وام قبل از سفر به عراق نداشتن چک برگشتی و بدهی معوق است.

داشتن کارت واکسن برای زیارت کربلا در روز اربعین الزامی است. گفته ها حاکی از آن است که داشتن دو دوز واکسن کرونا در این شرایط کافی بوده و می توان آن را دریافت نمود. افرادی هم که از تاریخ آخرین دریافتی واکسن خود به مدت چند ماه می گذرد، می بایست دوز یادآور را نیز تزریق کرده و کارت دیجیتالی واکسن خود را دریافت نمایند. البته با توجه به اتمام وضعیت قرمز کرونا در ایران به نظر می رسد این شرط از شروط لازم حذف شده باشد.
یکی از مهم ترین شرایطی که وام گیرندگان اربعین باید به آن توجه داشته باشند، متقاضی در هنگام افتتاح حساب بابد رقمی معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را در اختیار بانک قرار دهد که پس از استعلام های لازم شامل دریافت این وام خواهد شد .با توجه به شرایط دریافت وام اربعین ۱۴۰۲ باید گفت که زائرین این وام را پس از عبور از مرز ایران دریافت خواهند کرد.

راهپیماییاربعین

تا چه زمانی می توان برای دریافت وام اربعین ۱۴۰۲ اقدام کرد

متقاضیانی که قصد خروج از کشور به منظور زیارت عتبات عالیات در روز اربعین دارند، می بایست تا تاریخ ۲۵ مرداد با مراجعه به بانک ملی و یا از طریق سامانه بام، اقدام به افتتاح حساب و درخواست اعطای تسهیلات نمایند و پس از طی کردن مراحل لازم، تسهیلات اربعین به مبلغ ۱۰ میلیون تومان را دریافت نمایند. مهلت افتتاح حساب برای دریافت این وام تا ۲۵ مرداد ماه و در کلیه شعب بانک ملی است شایان ذکر است مبلغ ۲۵۰۰۰۰۰ تومان نیز بابت ودیعه از متقاضی دریافت می شود که متقاضیان همزمان با اعطای تسهیلات می توانند مبلغ تودیع شده را دریافت نمایند.
بر خلاف سال گذشته مبلغ این وام هیچ ارتباطی با تعداد زائران یک خانواده ندارد و امسال بدون در نظر گرفتن تعداد زائران یک خانواده به هر یک از متقاضیان مبلغ ۱۰ میلیون تومان وام تعلق می گیرد. رقم این وام در سال گذشته بر اساس تعداد اعضای خانوار بین ۳ تا ۵ میلیون متغیر بود.
در واقع باید گفت که در صورتی که تایید شود زائران از مرز خروج کرده و درخواست وام خود را ثبت کرده اند، مبلغ وام با توجه به شرایط آنها به حسابشان واریز شده و می توانند آن را صرف مخارج سفر خود کنند.

وام اربعین ۱۴۰۲ چه مبلغی

تسهیلات وام اربعین ۱۴۰۱ به مبالغ متفاوتی بسته به شرایط خانوار از ۳ میلیون تومان آغاز و تا سقف ۵ میلیون تومان، اعطا می شد. اگر سرپرست خانوار به صورت فردی در این پیاده روی شرکت می کرد، ۳ میلیون تومان وام به او تعلق خواهد می گرفت. اما، در صورتی که یک الی دو نفر از اعضای خانواده با او همراه می شدند؛ به ترتیب ۴ الی ۵ میلیون تومان تسهیلات، به سرپرست تعلق می گرفت، که مبلغ این وام در سال ۱۴۰۲ تغییر یافته و با توجه به شرایط اقتصادی به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وام اربعین را چطور باید پس داد

در رابطه با میزان بازپرداخت وام اربعین باید گفت متقاضی تسهیلات می تواند نهایتا تا ۶ ماه برای بازپرداخت اقساط خود اقدام نماید و مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تا پایان مهلت بازپرداخت گرو بانک باقی خواهد ماند. نرخ سود این بانک مطابق مصوبه شورای پول و اعتبار ۲۳ درصد می باشد. با توجه به آنچه ذکر شد اقساط وام اربعین ماهی یک میلیون و ۷۸۰ هزار و ۲۴۱ تومان خواهد بود و متقاضی باید در نهایت مبلغ ۱۰ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۴۴۴ تومان به بانک برگرداند. به عبارتی سود وام اربعین به میزان ۶۸۱ هزار و ۴۴۴ تومان خواهد بود.

وام اربعین ۱۴۰۲ چطور واریز می شود

 

زائرانی که از مرز ایران عبور کرده و وارد کشور عراق شده اند، می توانند وام اربعین خود را دریافت نمایند. این در حالیست که بسیاری از متقاضیان در صدد یافتن پاسخی برای این هستند که وام اربعین کی واریز می شود.
لازم به ذکر است متقاضیان با افتتاح حساب به شکل حضوری و یا از طریق سامانه بام و درخواست وام اربعین به محض خارج شدن از ایران و رسیدن به عراق، وام اربعین خود را دریافت خواهند کرد. زائرانی که این درخواست را ثبت نکرده باشند، مسلما وام اربعین هم نخواهد گرفت.

چطور از واریز وام اربعنی مطلع شوید

از آنجایی که وام اربعین مستقیما به حساب یارانه واریز می شود، بسیاری از متقاضیان در تلاشند تا بتوانند وضعیت واریزی وام اربعین خود را به دست آورند. در این صورت می توان چند کار انجام داد. اگر سیستم پیامک حساب بانک ملی شخص فعال باشد، با واریز مبلغ وام اربعین می تواند از موجود خود آگاه شود.
در غیر این صورت می توان از طریق پشتیبانی سایت بانک ملی و حساب کاربری متقاضی در سامانه بام ، وضعیت واریزی این وام را پیگیری کرد. متقاضیان نیز می توانند با استفاده از دستگاه های خودپرداز از آخرین موجودی خود مطلع گردند.

آیا وام اربعین ۱۴۰۲ به دانشجویان هم تعلق می گیرد

امسال تمهیداتی اندیشیده شده تا این تسهیلات به دانشجویانی که در این ایام قصد حضور در این مراسم اربعین را دارند نیز، این وام پرداخت شود.
مبلغ این وام پنج میلیون تومان است، که برای دریافت آن لازم است دانشجویان به صورت گروهی تحت نظارت نهاد نمایندگی در دانشگاه ها برای این سفر اقدام نمایند، در این صورت، نهاد مزبور فهرست متقاضیان را به صندوق رفاه دانشجویان ارسال می نمایدو دانشجویان از سوی صندوق، برای دریافت وام به صندوق طرف تعهد صندوق، معرفی خواهند شد. لازم به ذکر است از دیگر شرایط دریافت این وام این است که شخص در حال حاضر دانشجو بوده و فارغ التحصیل نشده باشد.

 

 

امتیاز شما
برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا