اخبار روز

نصب تندیس اهدای عضو در قطعه 307 بهشت زهرا(س)

در پی تفاهم نامه بین مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت با سازمان بهشت زهرا(س) از تندیس و کتیبه اهدای عضو در قطعه 307 بهشت زهرا(س) رونمایی شد.

به گزارش سایت جنایی، با امضای تفاهم نامه ای بین سازمان بهشت زهرا(س) و مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت بر توسعه همکاری‌های مشترک میان این دوسازمان تاکید شد.

در جریان امضای این تفاهم نامه که محمدجواد تاجیک رئیس سازمان بهشت زهر(س) ، دکتر ساناز دهقان مسئول اداره پیوند و فراهم آوری وزارت بهداشت و مسئولین واحد های فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی نیز حضور داشتند به مسائلی همچون اهمیت فرآیند اهدای عضو ،ارتقای سرمایه انسانی با هدف حفظ جان بیماران نیازمند به پیوند اعضا، ارج نهادن به مقام اهداکنندگان اعضا و جایگاه بسیار خاص خانواده‌هایی که در بدترین شرایط روحی و عاطفی تصمیمی حیات‌بخش گرفته اند اشاره شد.

توسعه همکاری‌های مشترک بین سازمان بهشت زهرا (س) و مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در اموری همچون زیبا سازی، رفاهی و بهره مندی از امکانات و ظرفیت‌های بهداشت زهرا(س) به قبور اهدا کننده عضو و ارائه خدمات به خانواده اهدا کنندگان در این تفاهم نامه آمده است.

IMG 20231107 140441 275

در خلال برنامه امضای تفاهم بین دوسازمان بهشت زهرا(س) و مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت منعقد شد، در طی مراسمی از تندیس اختصاصی اهدای عضو ‌و کتیبه سنگی جان‌آفرینان در قطعه 307 و با حضورخانواده‌های اهداکننده رونمایی شد.

در این مراسم رونمایی، دکتر ساناز دهقانی مسئول ادراه پیوند و فراهم آوری وزارت بهداشت در سخنان خود به خانواده های اهداکننده ای که حضور داشتند گفت: ما در لحظاتی که شما تصمیم گرفتید اعضای بدن عزیزتان را اهدا کنید کنارتان بودیم. شاهد اشک هایتان بودیم، شاهد بودیم که چه طور از عزیزتان دل کندید و اجازه دادید چند بیمار نیازمند فرصت دوباره ای برای ادامه زندگی پیدا کنند.

وی در ادامه گفت: اگر امروز اینجا هستم ، حامل پیام تشکر از طرف گیرندگان و خانواده های آنها هستم.آنها گفته اند که سپاسگزاریم به خاطر گذشتی که از خودتان نشان دادیم.

مسئول ادراه پیوند و فراهم آوری وزارت بهداشت ادامه داد: طبق آمار در هر سه ساعت ، یک نفر از عزیزانی که در لیست انتظار منتظر دریافت عضو هستند به دلیل نرسیدن عضو پیوندی جانش را از دست می دهد و اگر شما خانواده های عزیز نبودید خانواده های زیادی بیمارشان را از دست می دادند.

دکتر دهقانی گفت:خوشبختانه همکاری خوبی با سازمان بهشت زهرا(س) در طی سالیان گذشته داشتیم . این همکاری در چندماهه گذشته بیشتر هم شده و امروز با امضای این تفاهم نامه شاهد هستیم در قطعه 307 بهشت زهرا(س) تغییراتی را برای بهبود شرایط رفاهی وامکانات بهتر خانواده های محترم اهدا کننده ایجاد شده است.

2/5 - (2 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا