پرونده های جنایی

پرونده زندگی 2 مرد همسرکش بسته شد

دو مرد که در پرونده‌هایی جداگانه اقدام به قتل همسران خود کرده بودند، پس از سال‌ها حبس و رسیدگی به جرایم‌شان به دار آویخته شدند.

به گزارش سایت جنایی، یکی از متهمان در اقدامی هولناک همسرش را در حمام خانه به قتل رسانده بود. ساعت ۷ شب ۱۷ آبان سال ۱۳۹۶ وقوع یک قتل به ماموران مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده شد.

پس از آن ماموران کلانتری ۱۱۵ رازی به محل قتل رفتند و با انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد زنی 35 ساله از ناحیه سر، پشت گردن و پشت کتف مورد اصابت ضربات متعدد جسم تیز قرار گرفته و به قتل رسیده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. پسر 15 ساله مقتول به کارآگاهان گفت:” بیرون خانه بودم که به گوشی تلفن همراه مادرم زنگ زدم اما گوشی مادرم خاموش شده بود. به پدرم زنگ زدم گوشی او نیز خاموش بود. به خانه آمدم؛ اما کسی در را باز نکرد. زنگ همسایه بالا را زدم و آنها در مجتمع را برایم باز کردند. زمانیکه وارد خانه شدم، با جسد مادرم که آغشته به خون بر روی زمین افتاده بود، روبرو شدم”.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در همان تحقیقات اولیه در جریان غیبت همسر مقتول قرار گرفتند. در تحقیقات بعدی مشخص شد همسر مقتول که مردی ۳۶ ساله است، اعتیاد شدیدی به مصرف موادمخدر از نوع شیشه دارد و همین موضوع باعث بیکاری دو ساله او و درگیری با همسرش شده بود.

تحقیقات حکایت از آن داشت که شدت درگیری و اختلاف این زوج به‌گونه‌ای بود که مقتول چندین بار قصد متارکه از شوهرش را داشت، اما هر بار با وعده‌های او منصرف شده بود. پس از آن تحقیقات برای یافتن شوهر مقتول ادامه یافت تا اینکه ماموران از تلاش مرد تحت تعقیب برای پایان دادن به زندگی خود مطلع شدند. ساعت یک و نیم بامداد روز بعد به کلانتری 115 رازی اعلام شد شخصی بالای پل هوایی نهم دی قصد پریدن و پایان دادن به زندگی خودش را دارد. بلافاصله مأموران کلانتری و تیم آتش‌نشانی در محل حاضر و مانع از خودکشی شدند.

این درحالی بود که ماموران موفق به شناسایی این شخص شده بودند که متهم تحت تعقیب اداره دهم بود. به این‌ترتیب موضوع به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد. متهم در همان تحقیقات اولیه صراحتا به ارتکاب جنایت و قتل همسرش در یک نزاع خانوادگی اعتراف کرد. در ادامه دادگاه کیفری این مرد همسرکش را به قصاص محکوم کرد و در نهایت پس از طی مراحل مختلف حکم او در زندان قزل‌حصار به اجرا در آمد.

همزمان با این محکوم به قصاص مرد همسرکش دیگری که شهریور ماه سال ۹۷ همسر خود را خفه کرده بود نیز به دار مجازات آویخته شد.

5/5 - (2 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا