اخبار روز

پیازی که اشک کسی را در نمی‌آورد!

این پیاز پس از چندین دهه آزمون‌ و خطا تولید شده است و به‌زودی راه خود را ابتدا به بازارهای استرالیا، سپس دنیا باز خواهد کرد

به‌تازگی در استرالیا پیازی تولید شده است که موقع خرد کردن آن، چشم‌ها نمی‌سوزد و اشکی هم ریخته نمی‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، خرد کردن پیاز، به علت سوزاندن چشم‌ها و به دنبال آن جاری شدن اشک، یکی از آزاردهنده‌ترین کارهاست. اما اخیرا استرالیایی‌ها پیازی تولید کرده‌اند که آن دسته از مواد شیمیایی که موجب سوزش و اشک چشم‌ها می‌شود را در خود کم دارد و درضمن از مکانیسم دفاعی پیاز هم کاسته شده است.

بنابه گفته محققانی که این نوع پیاز را تولید کرده‌اند، «مکانیسم دفاعی پیاز موجب آزاد شدن یکسری مواد شیمیایی طبیعی و آنزیم‌ها (یا ترکیبات فرار) می‌شود که این اتفاق موقع خرد کردن آن رخ می‌دهد. سپس مواد شیمیایی آزادشده، چشم‌ها را می‌سوزاند و در نهایت آنها پرآب می‌شوند.»

اما اکنون این محققان، پیازی تولید کرده‌اند که محتوای مواد شیمیایی دردسرساز آنها کم است و اینکه این نوع مواد شیمیایی پس از برداشت پیازها، کمتر هم می‌شود تا جایی‌که در آینده این پیازها که نام «هپی چاپ؛Happy Chop » روی آنها گذاشته شده است، هیچ اشکی را درنمی‌آورند.

این پیازی که در نوع خود انقلابی است، پس از چندین دهه آزمون‌ و خطا تولید شده است و به‌زودی راه خود را ابتدا به بازارهای استرالیا، سپس دنیا باز خواهد کرد، قیمت این پیاز در استرالیا در هر ۵۰۰ گرم، ۲دلار و ۵۰ سنت خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا