اخبار روز

کلاهبرداری میلیاردی با وعده دریافت ویزای اروپا

فردی که از 60 نفر با وعده دریافت ویزای اروپا 310 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود در تبریز دستگیر شد.

به گزارش سایت جنایی، سرهنگ صابر عباس‌زاده، جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی گفت: در پی شکایت‌های متعدد شهروندان تبریزی از شخصی که با وعده اعطای ویزا و اعزام آنان به کشورهای اروپایی برای کار، اقدام به کلاهبرداری کرده بود، بررسی موضوع در دستور کار کاراگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود : کارآگاهان در گام اول حدود 60 نفر از شاکیان پرونده را شناسایی کردند و پس از آشکار شدن شیوه و شگرد کلاهبرداری‌های متهم مشخص شد او دفتر کار خود را در تبریز تعطیل کرده و متواری شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با گسترش چتر اطلاعاتی و بهره‌گیری از اقدامات فنی مشخص شد متهم محل سکونت خود را تغییر داده و در سطح کشور از جمله شهرهای ارومیه، مشهد، اصفهان، قم، قزوین، تهران و … تردد می‌کند. در نهایت کارآگاهان موفق به شناسایی آخرین محل اختفای متهم در شمال کشور شدند.

سرهنگ عباس‌زاده ادامه داد: کارآگاهان با بهره‌گیری از اقدامات فنی و تخصصی طی یک عملیات منسجم با رعایت اصل غافلگیری اقدام به دستگیری متهم کردند.

جانشین انتظامی استان آذربایجان شرقی گفت: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به 60 فقره کلاهبرداری به ارزش 310 میلیارد ریال معترف و برای دادرسی به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار قضایی متناسب روانه زندان شد.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا