اخبار روز

کلاهبرداری 1200 میلیاردی 2 برادر به بهانه نوسان ارز

یکی از برادران بعد از کلاهبرداری کلان به اتریش پناهنده و نفر دوم دستگیر شد.

مردی که همراه برادرش دست به کلاهبرداری 1200 میلیارد ریلی زده بود، دستگیر شد.
به گزارش سایت جنایی، تعدادی از کسبه بازار به پلیس آگاهی استان هرمزگان مراجعه کردند و در شکایتی گفتند دو برادر که در بازار دارای اعتبار و شهرت بودند پس از جلب اعتماد بازاریان، با فریب و نیرنگ و سوء استفاده از ناپایداری بازار ارز ، آنها را فریب داده و پس از تحویل گرفتن چندین تن مواد غذایی شامل گوشت، برنج وچای به ارزش بالغ بر هزار و 200 میلیارد ریال و وعده دادن ارز و دلار و درهم، شبانه متواری شده‌اند.
بنا به اظهار مال باختگان، متهمان پس از مدتی به کشور اتریش پناهنده شده بودند. با بررسی‌های دقیق دو برادر خود را دارای صرافی معتبر در دبی معرفی ‌کردند و پس از جلب اعتماد بازاریان از آنان خواستند که کالا و وجه نقد در اختیارشان قرار دهند تا ارز و دلار برای واردات مواد غذایی خارجی با نرخ پائین‌تر از بازار به آنان تحویل دهند.
یکی از متهمان که به اتریش متواری شده چند بار طی تماس تلفنی با برخی از شاکیان قبول تقصیر کرده و وعده برگرداندن ارز را به آنها داده بود. در ادامه تحقیقات آدرس و مخفیگاه متهم دیگر در استان هرمزگان شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد و در بازجویی‌های فنی به کلاهبرداری بالغ بر هزار و 200 میلیارد ریال از کسبه و بازاریان اعتراف کرد.
سپس اموال منقول و غیر منقول متهمان که مخفیانه خریداری کرده بودند و سعی در پنهان کردن آنها را داشتند در شهرستان میناب شناسایی و با قرار قضایی دو انبار بزرگ فرش و چهار باب مغازه ، بالغ بر 350 تخته فرش و مغازه موبایل فروشی و چینی آلات ، شناسایی و به همراه حساب‌های یکی از متهمان و پوزهایی که وی در این مغازه‌ها استفاده می‌کرد توقیف شد.
همچنین یک باغ انبه نیز از متهمان شناسایی شده که در حال بررسی است و موضوع دستگیری دیگر کلاهبردار که در خارج کشور است در دستور کار قرار دارد.

4.3/5 - (6 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا