اخبار روز

کلاهبرداری 2 میلیاردی در اینستاگرام

تاکنون بیش از 30 مالباخته در این پرونده وجود دارد و تعداد شکات نیز در حال افزایش است.

رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی ودستگیری فردی که با ایجاد حساب کاربری جعلی درشبکه‌ اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری30 نفرازهموطنان سراسر کشور به مبلغ دو میلیارد ریال کرده بود، خبرداد.
به گزارش سایت جنایی، سرهنگ سامع خورشاد، رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد: درپی مراجعه چند تن از شهروندان مازندرانی‌ به مراجع قضائی وانتظامی استان مازندران و اعلام اینکه شخصی ناشناس با ایجاد اکانتی جعلی و مشابه آنها دراینستاگرام اقدام به کلاهبرداری ازآشنایان و دنبال کننده‌ها می‌کند، بررسی موضوع در دستورکار پلیس فتا مازندران قرار گرفت.
وی ادامه داد: با ارائه مستندات شکات ، مشخص شد متهم با سوءاستفاده از اطلاعات شخصی موجود در اکانت آنها و با ارسال پیام‌های جعلی با این (مضمون من در بیمارستان بستری هستم نیاز به پول دارم) از سایر کاربران تقاضای وجوه می‌کرد.
رئیس پلیس فتا استان مازندران یادآورشد: با اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان پلیس مشخص شد، متهمان که ساکن قزوین بودند با هماهنگی مقام قضائی، طی عملیاتی پیچیده دستگیر شدند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 30 مالباخته در این پرونده وجود دارد و تعداد شکات نیز در حال افزایش است افزود: متهمان پس ازانتقال به پلیس فتا مازندران ضمن پذیرش کلاهبرداری 2 میلیارد ریالی ، پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشتند.
رئیس پلیس فتا استان مازندران به شهروندان هشدار داد: اگر با چنین پیام‌هایی مواجهه شدند حتما با فرد موردنظر تماس گرفته و پس از اطمینان از صحت موضوع اقدام به واریز وجه یا ارسال مدارک و اسناد هویتی کنند

5/5 - (1 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا