اخبار روز

خودرو خوابی مرگبار در اطراف بیمارستان، آراد کوچولو را یتیم کرد+ عکس

معاون دادستان و سرپرست دادسرای امور جنایی تهران با انتشار یک عکس از مرگ زن و شوهری خبر داد که برای درمان فرزندشان از شهرستان به تهران آمده بودند و در حال حاضر آراد با از دست دادن پدر و مادرش یتیم شده است.

دکتر محمد شهریاری در آخرین پست اینستاگرامی خود که حدود ۲۴ ساعت قبل منتشر شده است، نوشت: «امروز به هر دلیل تلفن بازپرس ویژه قتل جوابگو نبود و کلانتری مجبور به تماس با موبایل شخصی من شد. افسر کلانتری خبر از مرگ زن و شوهر جوانی می‌داد که در خودرو جان باخته‌اند. توضیح بیشتر که خواستم گفت که اسماعیل و آراسته زن و شوهر جوانی بودند که از شهرستان دیروز به جهت بیماری کودک یکساله خود به نام آراد به تهران آمدند و طفل بستری می‌شود و پدر و مادر دیشب در بیرون بیمارستان به جهت نداشتن جا و مکان در خودرو خوابیده‌اند و به جهت سردی هوا، پیک‌نیک در خودرو روشن کرده‌اند و به جهت مسمومیت با گاز منوکسید کربن فوت نمودند.

حادثه تلخی هست و تلخ تر از همه آراد کودک معصوم که در بیمارستان چشم به انتظار پدر و مادر خود می باشد. منشور حقوق بیماران بایسته‌هایی را برای بیمارستان‌ها و متولیان بالا دستی دارد. کلیه بیماران و مراجعین و همراهان به بیمارستان‌های کشور شایسته دریافت بهترین خدمات درمانی و تشخیصی متناسب با نوع بیماری خود، همراه با حفظ کرامت و ارزش‌های متعالی انسانی بدون توجه به نژاد، ملیت، مذهب و … می‌باشند. سال‌هاست که همراهان بیماران که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند، در اطراف بیمارستان‌ها آواره هستند. همراهان بیماران چون در شهر محل سکونت خود از امکانات درمانی مناسبی برخوردار نیستند، ناچار شدند که به تهران یا سایر کلانشهرها مراجعه کنند. همراهان بیماران به دلیل گرانی اسکان در کلانشهرها و البته ظرفیت پایین همراه سراهای رایگان، ناچار به ماشین خوابی یا چادرخوابی در اطراف بیمارستان ها یا بوستان‌های بزرگ تهران و دیگر کلانشهرها هستند. باید مسوولان مربوط در این حوزه بویژه  واحد مددکاری  وزارت بهداشت تسهیلات و امکانات خود را در این زمینه تشریح کنند و اطلاع رسانی مناسب کنند تا شاهد چنین حادثه تلخی که شب عید را برای یک خانواد و یک فامیل به عزا تبدیل کرده، نباشیم.دلجویی از کادر درمان چاره کار نیست بلکه از حقوق مردم باید دفاع کرد. واحد های نظارتی نهادهای درمانی نیز به این حادثه ورود کرده و با متخلفان احتمالی برخورد کنند. و الان آراد؛ کودکی که روی تخت بیمارستان است و تا آخر عمر چشم راه والدین خود در می ماند».

این مقام بلند پایه قضایی در تهران همچنین سعی کرده است با هشتگ کردن مواردی که به نظرش اهمیت ویژه‌ای داشته است توجه خوانندگان را بر مواردی خواص متمرکز کند.  #افسر_کلانتری #آراد #منشور_حقوق_بیماران #واحد_مددکاری_ وزارت_بهداشت #دلجویی_از_کادر_درمان #منشور_حقوق_بیمار #شب_خوابی_در_خودرو #مسمومیت_co #نظارت_بر_عملکرد_مسئولین #دادسرای_جنایی_تهران

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا