پرونده های جناییخبر اصلی

احتمال اجرای حکم قصاص مرد همسرکش، مدتی بعد از آزادی

دستور بازداشت مرد محکوم به قصاص که با وثیقه ۴۰۰ میلیونی آزاد است، از سوی دادیار شعبه دوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران صادر شد. 

به گزارش سایت جنایی، این مرد به نام جاوید همسر خود را با ضربات چاقو به قتل رساند و پس از آن در جریان رسیدگی به اتهامش به قصاص محکوم شد. در ادامه روند رسیدگی به پرونده نیز حکم قصاص او در دیوان عالی کشور تایید شد و در نوبت اجرا قرار گرفت؛ اما رضایت مادر مقتول تغییری در سرنوشت این مرد ایجاد کرد و پس از مدتی آزاد شد. اکنون با درخواست پدر مقتول، این مرد بار دیگر در لیست اجرای حکم قصاص قرار گرفت. 

این قتل  ۳۰ مهر  سال ۱۳۹۰ رخ داد. جاوید که آن زمان 25 ساله بود و همسرش سمیرا به خاطر اختلافاتی که داشتند از هم جدا شده بودند اما به خاطر فرزند 6 ساله‌شان به هم رجوع کردند تا دوباره با هم زندگی کنند. با این حال جدایی و رجوع هم باعث بهتر شدن روابط آنها نشد و اختلافات‌شان همچنان پا برجا بود. برای همین دوباره تصمیم به جدایی از یکدیگر گرفتند.

جاوید روز حادثه فرزندش را مهدکودک گذاشته و به خانه رفت تا وسایلش را جمع و آنجا را ترک کند؛ اما در این بین تصمیم گرفت بار دیگر با همسرش صحبت کند. این بار هم آنها با هم جر و بحث کردند و سمیرا گفت حاضر به ادامه زندگی مشترک نیست.

در پی این گفته‌های زن، جاوید که عصبانی شده بود از بین وسایلش چاقویی برداشت و چند ضربه به همسرش زد. سپس در حالی که پشیمان شده بود، اقدام به خودزنی کرد.

جاوید سپس اورژانس و پلیس را در جریان قرار داد و وقتی امدادگران و پلیس به خانه آنها رسیدند متوجه شدند زن جوان جان خود را از دست داده است ولی مرد ۲۵ ساله زنده ماند.

به این ترتیب جاوید بازداشت و با تکمیل تحقیقات، پرونده او به دادگاه فرستاده شد و پدر و مادر همسرش که آنها نیزاز هم جدا شده بودند برای دامادشان درخواست قصاص کردند.  شعبه ۲۸ دیوان عالی کشور رفت و حکم صادره تایید قرار گرفت و برای اجرا به دادسرای جنایی بازگردانده شد. 

در دادسرای جنایی پرونده برای اجرا به شعبه دوم اجرای احکام فرستاده و در این شعبه جلسات صلح و سازشی برگزار شد که در نهایت مادر مقتول بدون هیچ چشم‌داشتی رضایت خود را اعلام کرد. پس از آن از پدر مقتول خبری نبود ودر نهایت جاوید با وثیقه 400 میلیون تومانی آزاد شد. 

 این پایان ماجرا نبود و پدر مقتول که به تازگی متوجه آزادی جاوید شده است، با شکایتی جدید گفت: می‌خوام قاتل دخترم قصاص شود، تفاضل دیه و همینطوز سهم وراث را که نوه خودم است پرداخت می‌کنم.

به این ترتیب دستور بازداشت محکوم به قصاص آزاد شده صادر شده است تا دوباره در لیست اجرای حکم قصاص قرار گیرد.

5/5 - (1 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا