اخبار روز

انگیزه پلید از اجاره خانه برای 24 ساعت

سارقان با اجاره یک روزه خانه‌ها دست به سرقت می‌زدند.

باند سارقان خانه‌هایی را که در سایت‌های فروش مجازی برای اجاره روزانه آگهی شده بود شناسایی کرده و با شگرد خاص خود از آن سرقت می‌کردند.
به گزارش «ایران»، کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی تمامی ندارد. انگار هر روز عده‌ای افراد سودجو روی برخی سایت‌ها خیمه زده‌اند و به فکر شیوه‌های جدید برای تلکه کردن مردم هستند.
این بار هم نوبت به مرد جوانی به همراه همدستش رسید که در این سایت دنبال آگهی اجاره خانه روزانه می‌گشت. سپس با همدستش وارد خانه می‌شد. آنها ولی قبل از سررسید ساعت تخلیه، وسایل داخل خانه را خالی کرده و متواری می‌شدند.
سرهنگ علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ما در تشریح این خبر گفت: «مدتی قبل شکایت‌های سریالی افرادی که خانه‌های خود را به صورت روزانه در سایت دیوار اجاره می‌دادند، به دست ما رسید. مالباختگان در شکایت خود اظهار داشتند که فردی با ارائه کارت شناسایی اقدام به اجاره روزانه ملک آنها کرده بود اما در موعد تحویل خانه متوجه شده بودند که آن فرد فرار کرده و وسایل خانه را ربوده است. با پیگیری‌های انجام شده این باند 3 نفره شناسایی و دستگیر شدند و تا کنون 10 شاکی علیه این افراد ثبت شکایت کرده‌اند.»
سرهنگ ولیپور گودرزی در ادامه گفت:«در موردی مشابه هم افراد به عنوان نظافتچی وارد خانه‌ها شده و بعد از اینکه جای اموال باارزش خانه را رصد می‌کردند در فرصتی مناسب مجدداً به آن خانه رفته و به اموال صاحبخانه دستبرد می‌زدند.»
متهم این پرونده در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت:«سابقه کیفری ندارم و جرقه فکر سرقت با این روش به خاطر تأمین هزینه‌های اعتیاد در ذهن من زده شد. به همراه دوستم خانه‌هایی را که اجاره روزانه می‌دادند در سایت انتخاب می‌کردیم. از قبل یک مدرک شناسایی جعلی تهیه کرده و به صاحبخانه می‌دادیم. بعد حدوداً ساعت 5 صبح اموال خانه را جمع کرده و پا به فرار می‌گذاشتیم.»
همدست او نیز گفت: «از این سرقت‌ها پول زیادی نصیب ما نشد. این پول فقط به هزینه‌های اعتیادمان می‌رسید!»
رسیدگی به اتهام این متهمان در جریان روال قضایی قرار دارد.

2.1/5 - (9 امتیاز)

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا