اخبار روزخبر اصلی

بازداشت مردی که می‌خواست ثواب کند

ضرب المثل “خواست ثواب کند، کباب شد”‌ را می‌توان مصداق مردی دانست که قصد داشت یکی از اقوام خود را از زندان آزاد کند اما خودش هم به زندان رفت.

به گزارش سایت جنایی، مردی به نام همایون که به خاطر نپرداختن چند قسط مهریه قرار بازداشتش صادر شده بود وقتی به شعبه دو اجرای احکام دادسرای جنایی تهران مراجعه کرد تا پیگیر آزادی یکی از اقوامش شود که چهار سال را در زندان گذرانده بود، دستگیر شد.

همایون پیش از دستگیری خودش با مراجعه به دادسرای جنایی گفت: به درخواست خانواده یکی از اقوام به نام اکبر برای پیگیری کارهای آزادی‌اش آمده‌ام. خانواده اکبر در شهرستان هستند برای همین با من تماس گرفتند و  خواستند پیگیر آزادی او باشم. او چهار سال پیش با یکی از اقوام که با هم اختلاف حساب مالی داشتند، درگیر شد و بعد هم آن فرد را ربود و همان چهار سال قبل به خاطر آدم‌ربایی بازداشت و به زندان محکوم شد،  اما الان بخشی از محکومیتش را گذرانده و می‌تواند با آزادی مشروط از زندان بیرون بیاید. من هم می‌خواهم کفیل او شوم تا آزاد شود.

دادیار اجرای احکام بعد از شنیدن حرف‌های همایون مدارک او را برای قبول کفالت بررسی کرد،اما با بررسی سوابق همایون خود او هم بازداشت شد.

همایون در ادامه متوجه شد ماجرای مهریه همسرش که گمان می‌کرده فراموش شده، برایش دردسر ایجاد کرده است. او پس از دستگیری گفت: دو سال قبل ازدواج کردم و بعد از مدتی با همسرم دچار اختلاف شدم. به همین دلیل همسرم طلاق گرفت و مهریه‌اش را که 114 سکه بود اجرا گذاشت، اما از آنجایی که درخواست اعسار داده بودم، دادگاه مهریه را تقسیط کرد و قرار بود ماهی یک ربع سکه بدهم. بعد از 8 ماه که ربع سکه‌ها را دادم دچار مشکل شدم و چهار ماه قادر به پرداخت نبودم. شنیدم زن سابقم حکم بازداشتم را گرفته اما بعد از مدتی فکر کردم ماجرا فراموش شده است.

به این ترتیب همایون نه تنها نتوانست اکبر را آزاد کند بلکه خودش هم روانه بازداشتگاه شد.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا