خیریه

بازگشت قاتل از پای چوبه دار، اولیای دم فرصت یک ماهه دادند

اختلافاتی که از والدین شروع شده، با کدورت  بین فرزندان ادامه یافته و به قتل انجامیده بود، پس از نزدیک به 40 سال به پایان خوش نزدیک شد. در این پرونده جنایی اولیای‌دمی که فرزندشان در  درگیری خیابانی در تهران به قتل رسید، به قاتل فرزندشان مهلتی یک ماهه داده اند تا بتواند رضایتشان را جلب کند.

به گزارش سایت جنایی، بهمن سال 1396، یک مرد جوان با ضربات چاقو به قتل رسید. تحقیقاتی که پس از وقوع این قتل انجام شد حکایت از آن داشت که ماجرا به اختلافات دیرینه بین خانواده های قاتل و مقتول در سال 1364 بازمی‌گردد، زمانی که آنها در معامله زمینی در شهرستان اختلاف نظر پیدا کردند. پس از آن اختلافات باعث درگیری‌ها و تنش‌های مداوم شد، که در نهایت به درگیری فیزیکی بین فرزندان و قتل یکی از آنها منجر شد.

روز حادثه، مقتول به نام مهرداد که با فامیلش در حال عبور از خیابان بود با یکی از آشنایان خود به نام ساسان روبرو ش. ساسان، مهرداد و مرد همراهش را دعوت کرد تا  سوار ماشینش شوند و در مورد حل اختلافات صحبت کنند، اما تنش بین آنها بالا گرفت. در پی آن، ساسان ماشین را متوقف کرد،‌ با مهرداد درگیر شد و با وارد کردن ضربه چاقو او را به قتل رساند. ساسان سپس متواری و چند روز بعد دستگیر شد.

در روند رسیدگی به پرونده متهم به جرم خود اعتراف و دلیل قتل را همان اختلاف قدیمی بین دو خانواده اعلام کرد. به این ترتیب پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران رفت و در نهایت ساسان به قصاص محکوم و این حکم  در دیوان عالی کشور تایید و به مرحله اجرا نزدیک شد.

صبح چهارشنبه قرار بود با درخواست اولیای دم، ساسان قصاص شو، .اما با درخواست ها و التماس های مکرر والدین ساسان  پدر و مادر و دو فرزند مقتول فرصتی یک ماهه به ساسان دادند تا در  این مهلت دیه درخواستی  را بپردازد. همچنین خانواده ساسان قبول کردند محل زندگی خود را تغییر دهند و در شهری دور از خانواده مهرداد زندگی کنند.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا