خیریهخبر اصلی

بخشش محکوم به قصاص با شرط کمک به تحصیل دانش‌آموزان محروم

لطف خانواده زن جوانی که به دست شوهرش به قتل رسیده است، شامل حال مرد جوان شد و او با بخشش اولیای دم، از قصاص نجات یافت.

به گزارش سایت جنایی، محکوم این پرونده که در سال ۹۳ مرتکب قتل همسر شده، در مراحل مختلف رسیدگی مدعی شد به طور ناخواسته همسر خود را به قتل رسانده است. متهم پرونده که رسول نام دارد با همسرش در یکی از شهرهای غرب کشور زندگی می‌کرد و هر دو آنها تحصیلکرده بودند، اما اختلافاتی داشتند که به جر و بحث زوج جوان منجر می‌شد. آنها چندین بار سر رفتن به خانه خانواده‌‌هایشان با هم دچار اختلاف شده بودند. سرانجام هم آخرین بار دعوای زن و شوهر سر رفتن خانه خانواده‌هایشان در آخر هفته منجر به درگیری مرگبار شد.

متهم پس از معرفی خود به پلیس، گفت: همسرم می‌گفت به خانه مادرش برویم و من هم اصرار داشتم که به خانه مادرم برویم. دعوایمان شد و ناخواسته او را خفه کردم.

مرد جوان که در مراحل مختلف تحقیقات، ابراز پشیمانی می‌کرد گفت: بعد از اینکه متوجه شدم همسرم را کشته‌ام ساعت‌ها کنار جسدش نشستم و گریه کردم. بعد هم خودم به پلیس زنگ زدم و گفتم زنم را کشته‌ام. زنم در دعوا چون جیغ می‌کشید. برای همین دستم را روی دهانش گذاشتم و ناخواسته خفه‌اش کردم .

در ادامه مراحل رسیدگی به این پرونده حکم قصاص برای این مرد صادر و حکم صادره در دیوان عالی کشور نیز تایید شد تا آماده اجرای حکم باشد.

در این بین اولیای‌دم زن کشته شده با شرط اینکه قاتل از محل زندگی خود نقل مکان کند و خانواده‌اش هم در شهر حضور نداشته باشند رضایت دادند محکوم به قصاص، اعدام نشود. البته این تنها شرط اولیای دم نبود و از آنجایی که قاتل لیسانس زبان انگلیسی دارد، شرط دیگر اولیای‌دم این است که محکوم به قصاص به مناطق محروم برود و به بچه‌های فقیر درس بدهد، علاوه بر این هزینه و شرایط تحصیل چندین دانش آموز در مناطق محروم را فراهم کند.

 

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا