خیریهخبر اصلی

بخشش مردی که به جرم کور کردن مامور پلیس به قصاص محکوم شد

مامور پلیس که در جریان اعتراضات سال 96 توسط مردی جوان کور شده بود از قصاص گذشت کرد و متهم از زندان آزاد شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم که مهدی نام دارد در جریان اعتراضات سال 96 در شهرکرد به سمت یک مامور پلیس سنگ پرتاب کرد .

پس از مجروح شدن یکی از درجه‌داران نیروی انتظامی و انتقال او به بیمارستان، مشخص شد بینایی چشم چپش را از دست داده ‌است.

پلیس تحقیق از بازداشتی‌های شب حادثه را آغاز کرد و دو سرباز شهادت دادند که عامل سنگ‌پرانی یکی از بازداشت‌شدگان به نام مهدی است.

با تکمیل پرونده و ارسال آن به دادگاه کیفری استان چهارمحال و بختیاری مهدی برای محاکمه به آنجا اعزام شد. مامور پلیس برای متهم درخواست قصاص کرد و گفت گذشت نمی‌کند اما مهدی در همه مراحل دادرسی اعلام کرد عامل سنگ‌پرانی و کوری چشم شاکی او نبوده و هیچ سنگی پرتاب نکرده‌ است. با این حال دو سرباز که در محل حضور داشتند علیه این جوان شهادت دادند و گفتند، سنگی که او به سمت مامور پلیس پرتاب کرده به چشم مامور خورده است.

در نهایت دادگاه این جوان را بر اساس درخواست شاکی خصوصی به قصاص چشم محکوم کرد. این در حالی است که وکیل او با درخواست تجدیدنظر در حکم، استدلال کرد در تاریکی شب و در ازدحام جمعیت که سنگ‌پرانی می‌کردند امکان تشخیص اینکه چه کسی سنگ را به سمت مامور پلیس پرت کرده وجود ندارد.

رأی صادره در سال 98در دیوان عالی کشور پس از بررسی گفته‌های وکیل و مدارک موجود، تایید شد تا اینکه بعد از چند سال تلاش سرانجام نزدیکان مهدی موفق شدند شاکی پرونده را راضی به گذشت کنند، اما او درخواست 14 میلیارد تومان پول کرده بود تا رضایت دهد.

در حالیکه گفته می شد خانواده مهدی توان پرداخت چنین مبلغی را ندارند بعد از یک سال خبر رسید که مامور نیروی انتظامی گذشت کرده است.

یک منبع آگاه به اعتمادآنلاین گفت: با وساطت برخی بزرگان منطقه مامور پلیس تصمیم گرفت بدون دریافت حتی یک ریال پول یا هر چیز دیگری بدون قید و شرط رضایت بدهد واز مهدی گذشت کند.

به این ترتیب مهدی بعد از 7 سال حبس از زندان آزادشد و به زندگی برگشت.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا