پرونده های جناییخبر اصلی

بخشش مرد همسرکش در جلسه دادگاه/ عاشق هلیا بودم، نمی‌خواستم او را بکشم

پدر و مادر زن جوانی که در یک درگیری به دست شوهرش کشته شده است، تحت تاثیر حرف‌های دامادشان از قصاص صرف نظر کردند.

به گزارش سایت جنایی، اولیای دم بعد از شنیدن حرف‌های دامادشان در جلسه‌ای که در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، گفتند از حق قصاص صرف نظر کرده و مرد جوان را بخشیده‌اند.
مردی یک سال قبل با پلیس تماس گرفت و گفت همسرش فوت کرده است. وقتی ماموران به خانه این مرد رسیدند تکنسین‌های اورژانس هم آنجا بودند. ضربه وارده به سر زن جوان به نام هلیا به حدی سنگین بود که باعث مرگ او شده بود. با انتقال جسد به پزشکی قانونی تحقیقات ماموران در این خصوص آغاز شد. کاوه، شوهر متوفی، به ماموران گفت: همسرم پایش سرخورد و به زمین افتاد. من بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم. وقتی آمدند، گفتند کار از کار گذشته است.
این در حالی بود که پزشکی قانونی علت مرگ را اصابت جسم سخت به سر زن جوان عنوان کرد اما جایی که ضربه وارد شده بود نشان می‌داد سر به زمین برخورد نکرده بلکه جسمی سخت را به سر کوبیده‌اند.
همزمان پدر هلیا شکایتی را علیه کاوه تنظیم کرد. او گفت: کاوه با هلیا اختلاف داشت. آنها دو سال قبل با هم ازدواج کرده بودند اما به طور مرتب جر و بحث می‌کردند. چندباری می‌خواستند جدا شوند که من واسطه شدم. حالا هم فکر می‌کنم دامادم در مرگ هلیا نقش دارد.
با بازداشت کاوه وی به قتل اعتراف کرد و گفت: زمان حادثه من و هلیا با هم جر و بحث کردیم. هلیا در آشپزخانه بود. او به من حمله کرد و من هم سنگی که روی میز آشپزخانه بود برداشتم و به سر زنم زدم. اصلا قصدم کشتن او نبود بلافاصله از کارم پشیمان شدم و با اورژانس تماس گرفتم. من از ترس دروغ گفتم.
با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

دعوت به بخشش داماد

در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه 2 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد ابتدا دلداری، رئیس شعبه، از اولیای دم خواست تا صلح کنند و دامادشان را ببخشند اما آنها درخواست قصاص داشتند.
سپس متهم در جایگاه قرار گرفت. او گفت: اتهام قتل را قبول دارم اما قصد کشتن نداشتم. عاشق هلیا بودم. خانواده‌اش این را می‌دانستند. من بدون او نمی‌توانستم زندگی کنم و با وجود اختلاف شدیدی که داشتیم حاضر نبودم آن زندگی را ترک کنم. روز حادثه هم به شدت عصبانی شدم و نتوانستم خودم را کنترل کنم. من هنوز هم عاشق او هستم و از اتفاقی که افتاده به شدت پشیمانم. از پدر ومادر هلیا درخواست بخشش دارم.
در ادامه والدین مقتول اعلام گذشت کردند. پدر هلیا گفت: من از مرگ دخترم به شدت آسیب دیده‌ام. حالا که متوجه شده‌ام دامادم به عمد او را نکشته گذشت می‌کنم و چیزی هم نمی‌خواهم.
سپس متهم دوباره درخواست حلالیت و از اولیای دم تشکر کرد. اینبار دادگاه متهم را به خاطر جنبه عمومی جرم مورد پرسش قرار داد و در نهایت قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

امتیاز شما

برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا